tisdag 4 januari 2011

Minns ni,

när man fick bruna kuvert i brevlådan? Dom kom nästan alltid då från en instans och jag vet att jag alltid kände en viss rädsla och respekt för just bruna kuvert...
Idag kommer det aldrig bruna kuvert i lådan och jag hade hoppats att rädslan och ångesten skulle försvinna med dom...
Men nu är den tillbaka igen rädslan och ångesten för vissa kuvert och det är när dom har just denna loggan..


det finns inga brev som jag hatar så mycket som just dessa...

Idag kom ett ,,
Just när jag trodde att havets stormar hade lagt sig och jag för en liten stund skulle slippa sjösjuka och må så där förfärligt illa,,kom just detta brev idag....
Jag kan inte förklara vad det stod ,,men jag ringde upp dom och nu ska jag vänta på att få prata med den som har skrivit det....
Jag hoppas så att det blivit nått missförstånd...
Jag mår illa och fick en förfärlig huvudvärk...ja det var som om glädjen försvann...

Jag undrar så vad Försäkringskassans syfte egentligen är....
Inte kan det vara att få människor att må bättre i alla fall....


jag återkommer...tack för att ni finns

Kram

14 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inget vidare det du råkar ut för stup i ett! Hoppas verkligen det reder ut sig.

God fortsättning vill jag önska dig.
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Hoppas att detta ordnar sig till det bästa.
Ja sådana kuvert är litet hiss i maggen.

NEJ NEJ när nu allt var så OK

Klart man får ont o känner olust när man som Du o många andra kämpar på.
Håller tummarna för att det är dubbeljobb från försäkringskassan.

Otroligt för många år sedan hade dom bara slarvat bort mitt läkarintyg,
Så vad dom kan i dag med all denna stress kan man aldrig veta.


Detta var inte roligt för dig.
Sänder dig gotankar. O en liten ROS för dagen

Anonym sa...

Vilken talade bild du har funnit fram
Kan just tänka mig att du känner dig så
o uppgiven

Håller tummarna för dig att allt ordnar sig

Lisas torp sa...

Så jättetråkigt, Susanne att du förmodligen drabbats av ett trist besked i det bruna kuvertet!
Hoppas att det finns en lösning, men så mycket onödig kraft allt sånt tar!!!
Kramar och tänker på dej!
Lisa

Uttan sa...

Det är otroligt....igen.
Nej att de inte kan låta dej vara.
Hos Dom fanns tydligen ingen ledighet annars när man behöver få kontakt med tex.läkare så har de semester men inte FK. Jag håller med Dej Jag blir knäsvag och får Hjärtklappning varje gång Jag fått ett sånt brev man vet aldrig men nu hoppas Jag att det inte är så illa utan att det går att lösa det brev som Du fått till det bästa.

Sköt om Dej!
Kram!

Anonym sa...

Fy för brev med den loggan! Det är ångestframkallande!! Hoppas att det ordnar sig! KRAM!

hemma hos lilla mej sa...

Ja det är väl tur att dom trista bruna är bort.Men alla papper från fkassan kan nog få vem som helst att få ångest!!!!Har undermin sjukdomstid råkat ut för inga pengar på kontot och inte bara det en anonym anmälan att jag inte är sjuk.Jag blir så J.... arg att vi som är sjuka inte bara kan få vara!!!!Håller tummar och tår för dej att det löser sig..Lycka till.Hoppas du får en mysig trettondagsafton rara du .Varm kram Rita ♥

Jenny sa...

Hej Susanne,
Usch, låter inte kul..hoppas det ordnar upp sig..

Sköt om dig!

Kraam Jenny

4U2 sa...

FK står för Förstörar Krigare? Farliga Kryp?

Farfars stuga sa...

Jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

Kram cia

Galtholmen sa...

När jag var sjukskriven pga utbrändhet, var detta det värsta jag visste... det oroade mig så mycket att jag till slut sa upp mig från företaget o på så sätt lämnade F-kassan ryggen. Livet blev tryggare o jag fick äntligen den frihet som jag behövde.
Kram Ulrika

Lissboden sa...

Hej Sussanne!
Det låter inget vidare med försäkringskassan och dess rutiner idag. Jag har fler bekanta som har haft otur och inte fått sina pengar på flera veckor.
Jag hoppas att det ordnar sig snabbt för dig.
Ha det bra!
Kram från Maria

Unknown sa...

Din stackare inte behöver man mer än man redan har. men det finns en ljusning framåt men den kan vara långt framför. Men försök ta det med ro det finns alltid en utväg. Ha det så gott det går nu jag önskar dig en trevlig o mysig helg. Kram Beijan

Anonym sa...

Hmmm.
Du är jagad, ser jag.....
Bli inte som ekorren, jag menar platt fall.
Stå på dig!

gästbok och besöksräknare