torsdag 9 augusti 2012

Skapa din egna stil i ditt hem...


Har funderat på det ganska länge,,vad är det..egen stil?
Kan man ha det idag när det är så inne med inredning av alla olika slag,,,och nästan alla inredningstidningar visar hur du kan få "den rätta" lantliga stilen...
Den "rätta" franska looken ,,det "äkta" det slitna,,den nordiska eller engelska ruffa...


Färger som just nu är inne,,,de milda pastell färgerna 


eller det romantiska vita...
Prickigt,,eller murrigt...
Eller varför inte den industriella stilen,,,,plåtskåp som ingen ville se åt för bara några år sen ska nu in i ditt hem,,,gärna så rostigt och slitet som möjligt.....


Och för att inte tala om dessa svindlande summor som det kostar,,,pengar som jag knappt får ut i månaden....

Nu sitter inte jag här och skriver nått antiinrednings inlägg...
nej tvärtom!! 
Jag älskar inredning:)
Jag älskar alla min tidningar,,alla fina bloggar och inspirerande
bilder man hittar på nätet...
För att inte tala om alla underbara inredningsbutiker....

Nej vad jag undrar är,,,,i allt detta hur får man en "egen " stil..
Hur skall man kunna välja när man tycker om nästa alla "stilar" ..


 Man vill ju inte att det skall bli en salig röra,,jag vill ju hitta en balans,,,,,kanske är jag både obeslutsam och förvirrad.....

Och går det verkligen hitta på något som ingen annan redan har??
kan man skapa ett hem som är..
Lantligt,,vitt ,svart ,pastell,,,franskt-svenskt-engelskt...
Avskavt rostigt hårt men ändå lite mjukt och kanske några prickar och rutor här och där.....

Hur gör du?? Vet du exakt vad du vill ha?
Går du efter vad som är inne,,risken finns ju då att du inte längre är unik....eller....

Nej nu ska jag lägga mig,,,eller ska jag fortsätta måla mitt skåp...


och om jag nu gör det...ska det vara vitt grått och lite avskavt som jag tänkt.......

Ps; Alla bilder har jag lånat på nätet,,,vet inte var,,skulle du hitta din bild och inte vill ha den här skriv och säg till mig...en ge mig en länk till dig.,,

4 kommentarer:

Moa sa...

Ja hur ska man veta?.. Jag tittar oxå i alla fina tidningar o inspireras, men inte har jag råd med att ändra o byta stil varje år.. Man får gå på känslan om vad man gillar , oftast blir det bra o passar ihop o då blir man glad.. O det är nog känslan o de små egna valen som gör ett hem personligt. Små saker som gör ett hem unikt o varmt. Tänk om allt var efter tidningar o trendnissars sätt det vor allt bra tråkigt eller hur? Ett sätt är ju att göra om saker även om det är att måla vitt o skava😉vilket jag oxå gillar. Men då blir det ju både unikt o personligt.. Babblar visst lite nu men du fattar vad jag menar.. Kram/Moa
Ps tack för reklamen.. ;)

Unknown sa...

Jag vet precis va jag älskar...;)) Å jag har ju både lite nött,lite vitt å massor med färg...Jag går bara efter min känsla å skiter fullständigt i vad som är "inne"..;)) Jag får ofta höra att vi har ett annorlunda,färgstarkt å ett välkomnande hem,folk känner sig hemma när dom kommer hit...;)))Å det är ju alltid kul att höra...lr hur..Huvudsaken är ju att man älskar sitt hem,inte vad andra gillar...

Massor me goooa kramar till dig fina du....Å ha en härlig dag nu..;))

Jenny sa...

Hej Susanne!
Ja, vad är "egen stil" egentligen?? Finns så mycket fint i inredningsväg att inspireras av nu tycker jag. Mina favoriter är gamla lantliga ting, gärna lagom slitna, kära gamla ärvda föremål har oxå en given plats hos oss. Är inte så mycket för "trender" utan mer tidlöst o klassiskt..

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Godiset, hmmmm, jag är ingen stor godisfantast, men det där såg farligt gott ut!
Agneta kram

gästbok och besöksräknare