söndag 11 november 2012

Nu har jag trots flera läkarintyg och diagnoser blivit nekad sjukskrivning..på 50% 
Allt detta pg av att jag tog en utvecklingsanställning
en anställning som man bara får när man har en funktionsnedsättning...
Försäkringskassan bryr sig inte ett dugg om vad min läkare skrivit,,dom bryr sig inte ett dugg om mina diagnoser...
Dom anser att jag är 100% frisk och kan ta vilket förekommande jobb som helst på arbetsmarknaden..

Ironin i allt detta är,när jag var inskriven på arbetsförmedlingen i en jobb och aktivitet då bad jag och alla runt mig att få en utredning,,men då sa F-kassan att så länge jag hade en aktivitet så utreder dom mig inte,,,
Nu har jag fått en anpassad anställning på samma arbete samma tider..allt är likadant....
men nu är jag helt plötsligt frisk...
Detta innebär att min ekonomi rasat i botten då jag bara fick lön på 50% från mitt jobb och inget mer....From 3/9 då jag fick en anställning är mitt liv helt förstört och jag vet inte hur jag skall orka...
Min värk och min trötthet blivit värre och min dotter mår allt sämre av att mamma aldrig är pigg,,att mamma måste låta sin älskade dotter sitta ensam framför tvn då jag hon är tvungen att lägga sig och sova,,tröttheten är så förlamande så det går inte att beskriva...
Imorgon skall jag åter till min läkare som är fantastisk men även han känner sig uppgiven....är det klokt att vara utbildad läkare och bli så ifrågasatt av någon som inte kan ett skit...
Jag kommer att överklaga och jag vet att det kommer att innebära att jag är tvungen att gå upp i rätten för att bevisa min sjukdom...

Så många med mig som sitter i samma båt..och jag undrar vad är det för ett samhälle vi lever i där sjuka människor jagas....
Lyssna på mitt klipp....
Kram Susanne

 

5 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Sunt förnuft är tydligen en stor bristvara bland många bestämmande instanser. Det är skrämmande att detta får fortgå.

//Boije

Snäckskalsdalen. sa...

Helt otroligt. Vårt land är livsfarligt ibland. Och det är förfärligt, jag förstår det inte.
Har du läst bloggen: http://hrifrnochvidare.blogspot.se/

Om inte så gör det och där finns länk till Solrosupprpret som handlar om just det du råkat ut för, där kan man läsa på deras hemsida och få tips.

Kramar
Agneta

lisashus sa...

Detta är ju bara inte klokt! Hur länge ska denna "klappjakt" på sjuka pågå kan man ju undra! Man läser ju ständigt om stackars människor som drabbas av denna idioti! Nej,vi verkar ju inte behöva några läkare längre, eftersom det ändå är FK som avgör om man är sjuk eller ej!
Man blir så arg så man kan spricka!!!! Fy, vilken vanmakt du måste känna! Det är ju för jäkligt!
Kram
Lisa

Paula sa...

Kan bara skicka dej en kram vännen precis som jag gjorde på fajjan ;) för ord kan inte beskriva det man känner när man läser hur människor blir behandlade. Hoppas att det löser sig för dej!

Lindha sa...

Hej Susanne!!
Var ett tag sen jag var in på din fina blogg men kände nu att det var dags..
Det är fruktansvärt det du utsätts för!!
Just nu har jag haft det väldigt lugnt med fk o läkare själv och de verkar förstå o har sett hur dåligt jag har mått och hur dessa symptom vi får verkligen gör oss helt deckade i perioder.
Att vi måste balansera våra liv för att orka..
Jag ber verkligen för dig att du ska få det lugnt snart och det ekonomiska ska ordna sig.
Blir så förbannad på myndigheter o sjukvården hur de behandlar de sjuka allt som oftast.
Videon med Reinfeldt har jag själv haft på min blogg förut.. sjukt är det :/

Varma styrkekramar / Linda

gästbok och besöksräknare