torsdag 25 februari 2010

Ord


Jag har så svårt för vissa ord..Som till ex när det står t.o.m den 26..
Som nu när min läkare skrev att jag skulle vara sju
kskriven t.o.m den 26 Februari..som är på fredag.
Då tolkar min hjärna det som att jag skall jobba p
å Fredag men det skall jag ju inte utan är sjukskriven även på Fredag... Fattar ni vad jag menar?
Nån mer än jag som
har detta lilla problem?
Nu är jag verkligen glad för att jag får vara hemma på fredag oxå ,för är så jäkla förkyld speciellt på högersida,ha ha ..
Jo men det är sant..Näsan kliar mer på höger sida , lomhörd på höger öra och ögat rinner mer och är rödare på höger sida..Hur knasigt som helst...


Sen dessa ord som,,Måste Borde och Prioritera..Är inte det fruktansvärt trista ord..

Jag ,måste jag borde!!

Oj jag borde nog!!

Prioritera !!!















Vill ha!!





Men behöver.





Nu tror jag eller hoppas att det inte bara jag som känner så här..
Grinig idag? Nej då inte alls.. Fast å andra sidan när jag tittar ut nu så blir jag inte så glad så jag studsar precis..
Ännu mer snö och inte lite,,suck!!
Hur mycket kan det finnas kvar däruppe??



Nej nu får det bli en kopp kaffe..med lite Borden och Måsten att doppa till fniss ;)
Ha det gott ute i stugorna..
Förresten! ursäkta det knasiga låt valet..jag bara kunde inte låta bli;)


9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja inte tillhör dom orden mina favoriter direkt. Prioritera gillar jag lite för jag lyckas oftast prioritera roliga saker.
Det ser precis ut som om du har fotat mig med dammsugaren och skurhinken i högsta hugg.
Tvätt högen värkar även den att tillhöra mig.
Just nu har jag givit mig själv en liten paus medan några golv torkar.
Hoppas att ditt kaffe var gott och att du inte tar i och gör allt på en gång.
Kramar:O)

Lisas torp sa...

Vet du, jag tycker du ändå har humöret uppe trots att du är sjuker och tänker på borden och måsten!

Att det snöar gör väl inte saken bättre förstås, nu är man så trött på snö så man nästan....sp...ja, just det!

Nu till t.o.m. - står det så är det ganska tydligt tycker jag, värre när det bara står TILL den 26, då vet man verkligen inte tycker jag, då skulle det nog bli arbete den 26 enligt mej.
Nåja, hoppas att du tar dej en fika och lyssnar på nån bra musik eller nåt...!
Tröstkramar till dej!
Lisa

Anneli sa...

Hejsan.

Kul inlägg,log hela tiden.
Kommer också att tänka på nu mitt "lilla"misstag med tofflorna.
Men fick ju dig att le, eller hur!

Träskorna du visade nu ska väl i alla fall passa...
Önskar mig också ett par sådana.

Förstår vad du menar med att vara förkyld på ena sidan....
Det drabbar mig också, men du ska se att snart byter det sida...hi hi...

Ha det så gott du kan,
Kram Anneli.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack så mycket!
Du kommer känna dig piggare bara du blir frisk.
Då får du ork med massa måsten. Om 3 veckor har vi vår då kommer vi sprudla av energi.
Kram Anette

Uttan sa...

Tom. visst får du vara hemma till och med fredagen,så skulle jag i alla fall tolkat det.

Kul bilder allt stämmer ju så bra....vad man borde men inte vill.
Vad man vill ha, ja jag tittade på sådana träskor i går men de får bli i mina drömmar för jag kan inte gå i sådana.Så spelar det ingen roll hur fina de är.Men de e klart de e ju inte billiga precis.
Ja nu ska det bli mer snö och det vill vi inte ha men vad göra?
Mannen ska ut i natt och jobba och han vill inte ha snövägar att åka i.Det är ju så dåligt plogat ut till alla bönder på landet där han ska hämta mjölken.

Ha en skön Fredag även om Du e förkyld i ena näsan.

Kram!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Tack för ett härligt inlägg o skön musik, sitter här o läser med ett leende:)(min sambo kom precis förbi datorn o hörde musiken o började göra danssteg hihi!)

Du, strunta i den där utmaningen, det var ju inget måste:)

Krya på dig nu goa Susanne!

Kraam Jenny

idémakeriet sa...

Det var väl inte dumt med en extra dag eller hur?
Jag har inte besvär just med detta men desto mer med farmor, farfar, farbror, morbror och hela långa tjocka släkten.
Jag får hela tiden tänka hur jag säger rätt, beror nog på att vi inte har dessa pappa eller mamma skillnad i Holland.
Detta här i Sverige är tydligare för man vet precis vem man menar man det ger mig huvudvärk.
Hoppas du kryar på dig i helgen.
Synd att du inte hade tur hos mig men det kommer att går fler tåg.
Kramar Gerda

Anonym sa...

Tack Mitt Liv i Fare !

Ett gott skratt fick man när man läser o ser på dessa bilder, ja man kan ha litet besvär med ordsvägningarna ibland, gott var det ju för din del att fredagen även var för en sjuk tjeja, så hoppas jag att din babbiga sida är litet bättre i dag.

Nu har det varit solvärme här o det droppar från tak o man känner det gott att litet av snön smälter bort.

Ja så var det då åter fredag, veckorna bara rusar iväg men det känns som VÅR i luften i dag, o vist är den lille Vårprinsen på god väg.

Kram till helgen o KRYA på Dig

Majas skafferi sa...

Hej! Lite gnällig får man väl vara, med det här vädret..:) är du sedan förkyld på höger sida också så..;)!
Jag har inte svårt för ord jag, men om du visste vilka problem jag har med matte! :(..
Min hjärna funkar inte - på vänster sida!
Krya på dig!

gästbok och besöksräknare