fredag 18 december 2009

Känner någon mer som jag?

Visar en bild som jag faktiskt visat förut,,men just nu går det inte att ta några vackra inspirerande bilder..
Inte på grund av ljuset utan bara på grund av mig..
För ljuset nu på dagarna är fantastiskt med den gnistrande snön som ligger utanför vårt hus..

Satt för en stund sen och tittade på Ernst..

Fantastisk levnads konstnär..

Men i stället som jag brukar bli,, fylld på ett inspirerande sätt så blev jag ledsen och konstigt tom..

Jag vet inte om det är för att Julen på nått konstigt sätt sätter en press att allt skall vara så fint och perfekt..eller är det bara jag som pressar mig själv med min perfektionism

Allt man tänkt ut och planerat allt som man tänkt göra eller pyssla ihop allt eftersom inspirerande Tidningar dykt ner i lådan..
Blev helt plötsligt bara en tomhet en tomhet och
en längtan efter nått jag inte riktigt kan sätta fingret på..
Vad är det ?
Kanske det som kallas "Julångest"
Jag som verkligen älskar Julen och allt som den kommer med...

Tycker verkligen inte om denna känsla....


Är det verkligen bara jag som känner så här?
Kanske det just nu är sömn som fattas..

Önskar er nu en fin helg..
Bloggen får liksom just nu komma i andra hand..
Som för många andra Bloggare just nu vad jag förstått..



5 kommentarer:

Uttan sa...

Ja Du jag tror man känner lite av en besvikelse.
Att det snart är jul och att som Du skrev man inte gjort det man hade velat.
När det är första advent då har man så mycket planer och nu inser man att-men nu är ju julen snart över så det är ingen idé att jag gör det och det, som jag hade tänkt.
Ja nu har ju tom snön och kylan kommit den hade vi ju också väntat på.

Så nu är det nog bara så att vi ska njuta och bara ta det lugnt det vi inte har hunnit gjort det har vi inte men det kan vi göra nästa år ifall vi har lust.

Så ta hand om dej och försök njut av att det är jul!
Och ta dagen som den kommer!

Kram!

LinnaLi sa...

Du är absolut inte ensam. Känner också att jag vill göra så mycket och det är lite "prestationsångest" över allt.. Men det bästa är nog att försöka slappna av och "go with the flow"!

Helgkramar från mig!

Linda

Lisas torp sa...

Du är säkert inte ensam - tyvärr! Så mycket runtomkring oss skapar säkert prestation och kanske även det vi har inom oss - hur vi tar emot det liksom! Kanske är det värre när man har små barn som är förväntansfulla (man minns ju själv hur det var) och man vill självklart uppfylla alla deras önskningar och förväntningar...?!
Själv tar jag det nog mera som det kommer och har inga traditioner som jag måste följa.
Det jag däremot kan känna är väl ett vemod och en sorg över alla dem som inte längre finns kvar och som kanske präglat mina jular...!
Önskar dej allt gott!
Kramar
Lisa

-Hönsmammann- sa...

Man får släppa alla måsten och bekräfta för sig sjäv att det är OK.

Det är ju en falsk bild av verkligeheten att det sitter en mysgubbe och gör mysiga trevliga saker i glada toner, för bakom det finns ju ett helt team som jobbat som sjutton för att få till det där programmet. Överhuvudtaget så finns det så många ideer om hur allt ska vara och hur fint det ska se ut undertiden och vem säger att det är normen för ett lyckligt liv?

Vill man fira jul och äta köpepizza i mysbyxor och otvättat hår ja då ska man göra det för då blir det ju den bästa julen för just den personen. Det är ju inte alltid handlingarna och vad man gör som räknas ibland så är det känslan inombords som är den viktiga.

Jag har accepterat att jag inte varken vill eller hinner eller ens orkar att göra 7 olika sorters julgodis eller lägga in min egna sill och göra senapen till skinkan, det köper jag och det blir så bra så.

Så ser jag det i allafall.

Unknown sa...

Hej Vännen
Ibland undrar man vart tiden tog vägen - inte att det är stress utan att den där tiden då man längtar och göra saker, den går fort och sedan kommer en massa måsten när maten ska fixas och då försvinner pyssel och pynt/mys tiden...så brukar det bli för mig, jag stressar ej men tiden är för liten i alla fall..
Glädjen coh upprymdheten kommer :o)
allt gott till dig
kram
Catthie

gästbok och besöksräknare