måndag 22 mars 2010

Det som göms i snö...



Nu börjar mina Snödroppar ploppa upp här och var i Trädgården och även sånt som glömts bort efter leken och gömts under snön ;)

Fjärde måndagen i Vårteckens utmaningen Humlebacken.
Och visst skulle man önska att solen strålade från en klarblå himmel och smälte bort all snö i Trädgården..men efter ett tappert försök att plocka bort granriset som fortfarande ligger i rabatten ,,fick jag ge upp då den fortfarande är fastfrusen i marken,Suck..
Fast visst är det vår i luften..Härligt!!


Jaha så bar det åter av till Läkaren idag då jag kände att jobba är en omöjlighet då jag var nästan säker på innan min läkare sa det ,,att jag fått Bihåleinflammation..
Och visst va det så,fast bra ändå för nu kan jag äntligen få penicillin eftersom det är inget virus.. Och kan botas..1 vecka till hemma och nu vill jag verkligen bli frisk,är så trött på det..
Hoppas att ni haft en go dag..
Kram

9 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så bra, att du fått medicin. Då sopar nog den bort "skiten" fort och lätt! Huvudet känns ju som hela jordens elände när man får bihåleinflammation. Hoppas du snart känner dig bättre.
Vårtecknen är perfekta, lite lökblomster och en hink....det är såååå vår om den bilden.
Ha det gott
Agneta

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det är riktigt sega förkylningar som baske mig aldrig släpper taget.
Skönt att du har fått pencillin så går det nog över fortare.
Så skönt att lite gräs börjar synas hemma hos dig, för nu ÄR våren på ingång (fast det snöade hela dagen hos oss igår.)
Ha det gott, kramar Marie:)

Unknown sa...

haha...skrattar gott åt dig ;-)

Förkylning gör så man blir lite seg i hjärnan, känner igen det där...bra att du får penicillin, då brukar det ordna sig.

Ha det mysigt nu och passa på att njuta av den ofrivilliga ledigheten!

Kram,
Maria/Javabönan

Mejrams! sa...

Härligt med snön som smälter, alltid spännande och se vad man glömt ute på hösten. Karlskronahälsn/Merja

Lisas torp sa...

Åh, så härliga vårblommor hos dej! Så skönt att de äntligen tittar fram!

Hoppas, hoppas att du nu blir bättre med medicinen!
Kramar
Lisa

Cc sa...

Vad långt våren verkar ha kommit till dig. Vad bra att du fått "meducin" så du kan bli frisk. Kram

Tigris Predikantan sa...

Usch då ... hoppas penicillinet hjälper ordentligt!
:)

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad härligt med snödroppar. Här är det fortfarande mycket snö, men det håller på att smälta. Krya på dig!
Kram Anette

Anonym sa...

Hej !

Jag bara skriver NJUT av Era snödroppar,kanske man kan ta in ett par o sätta intill kaffekoppen o bara NJUTA dom doftar såååååååååååå gott.
Har inte sett några än. Jag njuter av din bild TACK

gästbok och besöksräknare