måndag 3 maj 2010

Daggkåpan...

Idag är det vår i Fare..Solen skiner och fåglarna kvittrar,,humlor surrar och fjärilarna flyger förbi..
Så visst önskar man att man hade en doft blogg...
Och vad skall man visa som vårtecken denna dag som ingen annan redan visat?

Myskmadran jag satte i fjol, kommer ser jag och min pion som jag älskar är oxå på väg upp..


Underbara älskade Stjärnflocka börjar spira,,sprider sig som den vill och mig gör det ingenting..

Sen har vi då den vackra Jätte daggkåpan,,som inte riktigt trivs..Den blir aldrig så där stor som jag sett att den kan bli..Så här..


Är det någon kunnig som har nått bra tips? För att den skall frodas och bli så här härligt stor..Alla tips tar jag tacksamt emot.. 

Så försvann även denna helg..En kämpig helg..har legat mycket och vilat..
Önskat att kroppen hade en dragkedja så jag bara hade kunnat dra ner den och krupit ur mig själv..
Därför är jag åter hemma idag...jag undrar när F-kassan kommer att börja granska mig..Väldigt orolig...

Nej nu skall jag hasa mig ut en stund..njuta av våren som springer utanför...
Kram till er ..och tack alla som alltid skriver massa fint till mig..
uppskattar er jätte mycket..




8 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Daggkåpa...oh som jag älskar den...den har en magsk kraft i sig inte sant? Samlar daggen,nattens essenser och låter dom skådas i morgonens timmar... Vackert...

Du,att du skriver att du läser mina texter och berörs,gör mig starkare,jag vågar fortsätta trots påtryckningar från en del som anser att jag talar för fritt.
TACK!

Just nu fungerar inget som de ska på datron,så din sida är uppe dagen lång,och jag lyssnar på din musik...den är som jag känner mig,lugn,sorgsen om jag ser de så,men mest känns de som att njuta i skymmning...

KRAM och hopaps min sol strålar till dig!

livet på utanäs sa...

Dina bilder är helt underbara för mig =)
Här är det fortfarande kvar snö som man är urless på ... inte så mycket, men i min trädgård...

Ha det nu så bra och hoppas att du får må någorlunda bra , för det är DU värd !!!

Kram från Sussi O

Lissboden sa...

Hej Susanne!
Vilka vackra blommor du har i din trädgård. Tyvärr kan jag inte ge dig några råd ang daggkåpan, jag har inte gröna fingrar.
Visst är det härligt när det äntligen börjat blomma i våra rabatter.
Vad tråkigt att du varit dålig i helgen. Jag hoppas att du känner dig lite bättre idag.
Ha en bra vecka!
Kramar från Maria

Anneli sa...

Hejsan.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med daggkåpan, vet inte så mycket om växter.

Det kanske är tid den behöver?....

Men stackars dig , mår du fortfarande inte bra?
Hur är det idag?

Försäkringskassan får ju försöka förstå att du måste ha tid på dig att bli frisk.
Det går så fort att bli sjuk, men tar lång tid ibland att komma på benen.

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Mejrams! sa...

Fina vårtecken du bjuder på! Förstår att Stjärnflockan är en favorit hos dig - hos mig med. Jag fick den gamla sorten av en gammal farbror och den är helt ljuvlid och får gärna sprida sig. Hur ser jordmånen ut hos dig? Jag har rätt sandig och torr jord, så massor av kompost myllar jag ner varje år. Mina daggkåpor växer så det knakar och blir jättestora. Jordklumpen blir rätt stor hos stora daggkåpor, så se till att den har fritt spelrum./Kram Merja

Tigris Predikantan sa...

Vackra bilder! hade några blad som jag trodde skulle bli en hosta men ser att det skulle blivit tulpaner (aldrig haft med randiga blad ... vet ej varifrån den kommer, fanns i komposten en dag) men antingen hare eller rådjur åt upp allt!
;)

Snäckskalsdalen. sa...

Lite god gödsel kanske? Eller mycket kanske? Jag är inte säker men jag kan tänka mig att lite vanlig, hederlig kogödsel skulle göra susen.
Och så tycker jag det har blivit förfärligt uti vårt land, att man ska behöva oroa sig för Försäkringskassa mm när man inte är bra. Hur har det kunnat bli så....?
Kramar till dig från
Agneta

Uttan sa...

Så underbara bilder det växer så det brakar i jorden :o)
Älskar dina slide bilder....söta Ida så fina bilder.Ida och snigeln är ju bara helt underbar bild.
Jag har precis varit ut och fotat våren här...inte har den kommit lika långt som hos dej men Jag ska ändå lägga ut vårteckensbilder på det som finns.
Dagg kåpan är ju fantastisk.

Fk..ack ja man kan Ju hoppas De har bättre saker för sig än att börja granska Dej.
Man kan ju inte jobba om man inte mår bra.

Sköt om Dej Min Vän!
Kramar!!!

gästbok och besöksräknare