lördag 8 maj 2010

Inte rådlös

Vindarna var isande kalla och igår och påminde mer om storm än vanliga vindar..
För att använda starka ord så fullkomligt avskyr jag detta väder...Det kan regna eller snöa men bara jag slipper hårda vindar..
Och detta eviga omslag i vädret gör mig som en zombie...
I alla fall,när vi skulle börja med maten så sa det bara poff !!
Och så gick strömmen,, utan förvarning..
Utan ström har vi ju varit många ggr ,,som när Gudrun drog förbi så var vi utan ström i 
15 Dygn! 
Så vad gör man då? Jo man tar fram ...


El aggregatet :D

Försöker komma på något enkelt som går att tillaga ..Stekt Ägg med stekt bröd och Hamburgare..
Tar fram Camping spisen...

Går ut i garaget och lagar lite mat...Som min mamma sa 
" Brödlös men inte rådlös ;)

Och här står sambon och grejar....

Om ni kikar så kan ni se ett Målar projekt som är på gång...
Trädgårdsmöbler skall bli vita ;)
Många Målar projekt har vi på gång Hus och Veranda fönster mm, men väntar på sol och värme...

Så satte vi oss för att äta ,,med levande ljus runt bordet..
Och vet ni precis när vi började äta då kom strömmen tillbaka:D 
Lustigt eller hur?

Idag fullkomligt vräker regnet ner..Så trist..

Lånad bild 
Det är ju Trädgårds dagar på Liseberg och jag brukar alltid åka dit!
imorgon är sista dagen och hoppas så att det skall bli bättre väder så vi kan gå... 
Här är lite bilder från förra året..
Vi hade regn då oxå när vi kom,, men sen strålade solen på oss..


Nu önskar jag er en fortsatt go dag,,och hoppas ni kanske har solen hos er ;)
Kram

Inga kommentarer:

gästbok och besöksräknare