torsdag 5 maj 2011

Nu till helgen

Inspirations bild från förra året....

är det som ni kanske vet dags för Lisebergs Trädgårdsdagar..det har varit en tradition att åka dit för en stund att njuta....Tyvärr blir det nog inte så i år...
Jag hade hoppats att jag skulle komma iväg,men jag tror nog inte riktigt att tiden eller orken räcker till...kanske inte hela orsaken men så blir det nog i alla fall..


Jag hoppas i alla fall att det blir lite varmare nu till helgen för fy vad kallt det är nu igen...Vart tog värmen vägen?

 Som en del av er vet så har jag gjort lite bilder som jag gjort som vykort och lite andra saker....
Nu tänkte jag ha en liten Utlottning....på en av de saker som jag gjort..ja jag har i alla fall tagit bilden ;)
jag tänkte lotta ut den här...


Ett anteckningsblock....

Den här gången tänkte jag faktiskt ha en liten fråga..
Som ni vet så är ju Lisebergs kaninen Grön & Rosa och blivit en symbol för Liseberg,,,men när blev den det?
1. 1963
x. 1973
2. 1983

Hoppas att du vill vara med...

Skriv svaret  här och du har 1 lott.
Länka även till min blogg med bild och du har 2 lotter... 
Följ min blogg och du har 3 lotter..( redan följare skriv gärna det så jag vet)


Jag drar en vinnare 20 maj.
Lycka till.


Ha en fortsatt skön kväll...Kram


21 kommentarer:

Cc sa...

Å har ingen aning om vad det kan vara gissar på 1973. Kram

Unknown sa...

Gomorron vännen,vad synd att du inte kan åka,men så är det ju ibland..Å den fina tävlingen vill jag vara med i,då har jag ändå en chans att vinna den vackra boken..:))Å du drar ju vinnaren på min mammas födelsedag oxå,kanske ger extra tur..:)) Önskar dig en riktigt skön Fredag nu...Stor KRAAAAM till dig!!

Unknown sa...

ÅÅÅÅ snacka om pucko,du vill ju ha ett svar på frågan oxå...hahahaha...Jag tror på 1983,min äldsta son föddes det året..:))

Uttan sa...

Synd att Du inte orkar åka men det blir fler gånger och Du har ju många vackra bilder sen förra året Du kan njuta av och även Vi andra.

Självklart vill Jag vara med och försöka få den fantastiska anteckningsboken med vackra bilden på. Jag tar 3 Lotter.
Svar. 1983 var det.

Trevlig Helg önskar Vi Er och nu kommer värmen ser det ut.

Kramar!

Anneli sa...

Hejsan.

Klart jag vill vara med i din utlottning!
Länkar på min blogg och rätt svar tror jag är:1983!

Vore kul att vinna den fina boken som du gjort.

Kramis Anneli.

Felix sa...

Det är klart att jag vill vara med och tävla! Vilken underbar bild du har tagit! Jag behöver snart en ny trädgårds-anteckningsbok. Den här skulle bli perfekt!! Och i mina färger också... Skulle bli jätteglad om jag vinner!

Rätt svar är alternativ 2: 1983.
Jag länkar förstås med den fina bilden, och följer dig redan via min blogglista. Så jag hoppas på 3 lotter!

Önskar dig allt gott!
Elisabet

Anonym sa...

Hej! Ramlade in på din blogg och det verkar vara min typ av blogg. Därmed åtekommer jag!

kaninen blev en symbol för Liseberg 1983.

nettan.klar@gmail.com

Anette sa...

Hejsan Susanne
Wow snygg anteckningsbok du gjort klart jag är med o prövar lyckan :)
Tar naturligtvis 3 lotter ,länkar till mej o är ju redan följare :)
Ha de bäst vännen
Kramar Anette

Lena/isklockan sa...

Hej!
Vill jätte gärna vara med i utlottningen av den fina anteckningsboken.

Jag har länkat = 2 lotter.

Jag tror det är 1983.

Kram

Vända blad sa...

Å vilken jättevacker anteckningsbol! Svarar 1983.
MVH Maria

lotta.k3 sa...

Hej på dig!!
Självklart jag är med och
norpar en lott<3
Ha det gott!!
Kramiz,, lotta.k3@spray.se
1983 ganska säker,,,,

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken fin bok, den vinner jag gärna!
Jag tror att det var 1983, Lisebergskaninen.
Länkar också!
Kram vännen
Susanne

Anonym sa...

Såklart jag vill vara med och ha chansen att vinna din egengjorda vackra anteckningsbok. Den är som gjord att bli trädgårdsbok!

Jag länkar... och följare är jag ju redan!
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Men jag glömde ju... svaret är 1983!

Kram igen!

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart jag vill vara med om att försöka att vinna den fina anteckningsboken som du har fotat. Underbar.
3 lotter tar jag méd mig och svarar 1983.
Kramar:O)

Anonym sa...

Jag är med:) Svaret är 1983:)
Mvh Annelie
a.e.m-49@hotmail.com

Anonym sa...

Vilken vacker bok! Jag tar en lott och hoppas på stor tur:)
// Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Ett ögonblick sa...

Hej!
Det var roligt att hitta hit igen:) Nu har jag lagt mig som följare så jag inte missar något.
Jag vill gärna var med i utlottningen och länkar också med bild på min blogg. Har väl uppfyllt alla kriterierna för tre lotter då.
Svaret var det ju också, tror det är 1983.

Kikar snart in igen!
//lisamaja

Farfars stuga sa...

Å så fin bok, den skuell passa utmärkt att skriva ner alla bra ideér jag har och får i vår renovering. Så självklart vill jag prova lyckan.

1983 är svaret.

Länkar och följer redan så tre lotter tack.

Kram Cia

barbrok sa...

Men hjälp! Är du så himla duktig att dina bilder finns på vykort och anteckningsblock! Imponerad! Ser ju på bloggen att du inte är nybörjare i foto men så proffsig visste jag ju inte du var. Är mer än gärna med i din utlottning, tre lotter tack! Ingen aning om kaninen men härmar majorieten o gissar på 1983.
Kram Barbro

Maj-Len sa...

Jag vet inget om Lisebergs kaninen - men tjuvtittade på andra svar och de flesta har svarat 1983 så jag håller på det.

Hälsningar från ett soligt Finland.
mlaymark@gmail.com

gästbok och besöksräknare