lördag 10 december 2011

Jumbo Kopp...


Nu håller dom på att lägga ner den fina butiken i Älvsered,,jätte trist..
Så nu har dom 50% i hela butiken...
Jag var där i går och shoppade loss en del...
Jag föll dock pladask för denna Jumbo Kopp...och det blev 2 stycken fina muggar med...


Jag tycker på nått sätt att allt smakar godare om man dricker eller för den delen äter i och på något som är vackert..visst håller ni med...
Nej inte min sambo som bara tycker det tar plats i skåpet,,,
känner ni säkert oxå igen en del av er kan jag tro ;)

Något som också fick följa med hem var denna annorlunda och fina ljushållare,,visst är den fin...


 Mer som jag bara var tvungen att ha va den lilla grisen och pytte tomten...

Vädret håller i sig vindarna tar i och det är inte någon direkt Julstämning ute precis ,,men i köket doftar det pepparkaksdeg som jag nyss gjort och nu tänkte jag försöka mig på 



Nu gillar ju inte alla i huset Saffran så det får kanske bli några andra oxå...
Kanske dom som 

tipsade om..låter ju också smarriga,,,,vad brukar ni baka för skorpor om ni gör det ?

 Krameilikramar till er alla denna lördag....

5 kommentarer:

lisashus sa...

Så fina saker du hittade, särskilt förtjust blev jag i jumbokoppen - åh, så fin!
Det låter härligt med bakning när det är ruggigt ute!
Ha en fortsatt skön lördag!
Kramar
Lisa

Tant Grön sa...

Kopparna och grisen vill jag ha! Finfina!

Farfars stuga sa...

Jättefin kopp, den skulle ha fått följa med mig hem oxå :). Jag har en man av samma åsikt, så nu har jag koppar i "fosterhen", klarade inte av att göra av mig med dem helt, nu vet jag var de finns om de måste flytta hem igen.

Många kramar från Cia (som av olika anledningar varit väldigt osynlig ett tag)

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vilka fina fynd!Jag gillar speciellt den prickiga jumbokoppen, perfekt att dricka thé ur:)

Ha en mysig lördagkväll!

Kraam Jenny

Unknown sa...

Gomorron goa du,så mycket fint du köpt..Jumbokoppen bara älskade jag,jag har oxå en sån med fat som jag köpte i Sthlm för många år sen och den älskar jag,men min är väl mer somrig...;)))Å ljushållaren var ju hur läcker som helst likaså den söta grisen.....Ja ibland blir man bara sådär kär i nåt man ser och då är det bara att shoppa loss...Ja,du min älskling är likadan,han fattar ingenting om sånt där...hahaha....Men andra prylar som teknik det kan han shoppa loss på...;))))
Skickar en jättebamsekram till dig och din lilla söta tjej denna tredje advent och en pöss på kinden...;))

gästbok och besöksräknare