fredag 20 februari 2009

Snö och kakbak..

Bild från mitt kök


Jag önska att jag kunde säga att våren kommit hit och att solens strålar värmer ,,men tyvärr här snöar för fullt..Visserligen väldigt vackert men nu är längtan till våren stor..

Igår var min dotter hemma med mig ,,egentligen skulle hon varit på dagis men jag ville ha lite sällskap...
Så för att göra något annat så bakade vi en kaka tillsammans..Mmm Apelsin kaka..




Här hjälper hon mig att pressa apelsinen..

Och så blev det en "Hjärte" god kaka




Så en kopp kaffe till mig och saft till tjejen,och naturligtvis en kakbit mums


Förkylningen håller i sig och är förfärligt envis..Men idag är det fredag och det är ju skönt eller hur..Gubben är i skogen Tösen på dagis så jag tänkte jag skulle fixa lite här hemma och sen sätta mig och njuta av mina tidningar som kom igår
Lantliv och Allers Trädgårdstidning..
Drömma mig bort och längta tills jag kan börja påta lite grann i min trädgård..
Kram till er alla..
Och ett stort Grattis till Karin Lindström som är månadens blogg i Tidningen Lantliv..

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så gott det ser ut! Ja, visst längtar man till våren - men själva längtan är ju också ett rätt så härligt tillstånd!
Du ser i alla fall ut att ha det rätt mysigt med kaffekoppen där!

Så oerhört tråkigt med din lilla hund!! Oj, så svårt det måste kännas. Jag har själv haft både hundar och katter och det är fruktansvärt när man mister dem!
Jag känner verkligen med dej!
Varmaste kramar!
Lisa

Anonym sa...

Så gott det ser ut, o vist är lilljentan ett gott sällskap när det är litet tom i själen o gråten sitter på LUR, så gott att ni fångar det mest naturliga tillsammans, att vara med varandra. Kram o massa kryapådig tankar, en trevlig helg o kanske åk i snöbacke, tycker det är vackert med snövitt.Solvåren ligger o passar på, snart snart men NJUT av det vintervita.....

Karin Lindström sa...

Hej rara Susanne!

Tusen tack för din hälsning till mig och din fina länkning, vad du är rar! Jag kan knappt tro att det är sant, skuttar omkring här som en toka *skrattar*! Och Lantliv oxå som är min favorittidning, jag blir så glad!

Så söt din flicka är, och hon verkar vara en duktig hjälpreda. Det lät jättemysigt med apelsinkaka. Jag får nog ta och baka något!

Kram på dig!

Karin

Raglady sa...

Hej världens bästa svägerska!! För du är faktiskt det!! Å så är du MIN svägerska!! Söta lilla gumman, vilken hejare hon är på att pressa apelsin!?! Mysigt och mumsigt ni har det där i Fare!!

gästbok och besöksräknare