onsdag 4 mars 2009

Tyg,garn och spets..

I dag har det varit vår i luften,jag nästan gick och tittade efter tussisar längs väg kanten fast att jag vet att det är allt för tidigt..
Jag och min Dotter åkte till Skene för att där träffa min mamma och min kusin "Sollan"..
det är ett tyg paradis för dom som syr mycket..
Jag blir oftast lite snurrig när jag kommer in i en sån affär måste liksom ha nått jag letar efter annars blir det bara massa tyger..Men för dom som syr mycket är det som en Godis butik för vuxna..
Jag hitade ett tyg jag tyckte var lite gulligt så jag köpte en halv meter bara ..
Kanske jag syr något skoj till Påsk..

























Sen hittade jag en spets som jag tänkte använda som hyllremsa på någon av mina hyllor här hemma...9:- m billigt tycker jag.
Sen var vi inne i affär för Sticksugna..Så massa fina garner..Där köpte jag några nystan som jag skall sticka sockor tror jag... Härliga färger..












Nu ska jag greja lite och sen ser jag fram emot kvällen program på
Tv 4 + Leila.. Kram på er....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Ja det var litet att ha o pyssla med,gott att ha något kul på lut när skaparglädjen suger tag. Lycka till o jag hoppas du kryar på dig så många går o snörvlar o är hängiga, nog behöver vi alla litet ljus o solglimtar,ha en goer kväll Glöm inte Leila Kramar från en Bloggtassare o tyckmycka

Lina sa...

Hej Susanne! Roligt att du kom till mig och att du lämnade en rad:) Självklart får du länka!
Kul med lite inköp av material, man måste ha lite av varje hemma för att kunna skapa när lusten kommer.
Ha det fint!
/Lina

Bodil sa...

Hej, hej!
Tack för besöket och kommentaren.Ja vi är närapå nästgårds. Vilket stort underbart hus du bor i. Otroligt vackert.
Var ni på Skroten då ni var i Skene eller?? Jag åker då och då upp till tygriket. Jag brukar titta in hos Råvarulagret i Fritsla. Dit skulle du åka. Det går bara inte att beskriva den affären. Men man får gå försiktigt så man inte trapmar på något. En helt underbar affär.
Kram på dig

gästbok och besöksräknare