lördag 25 juli 2009

Gokväll!

Det har hängt tunga moln över Fare idag fast några solglimtar har vi ändå fått.. Efter resan har jag så mycket tvätt att få undan och det bästa sättet här är att hänga ut den,,och jag tittar upp i himlen hela tiden och ber till väder gudarna att låta bli att släppa ner sina droppar på min tvätt...Och mina böner har blivit hörda än så länge.. Kannan på bilden ovan köpte jag på hemresan i Halmstad..Duni´s Fabriksförsäljning.. Föll för den med en gång jag såg den.. Idag har det mest varit en plocka undan grejer dag..Plockat upp saker jag köpt och fixat lite grann.. Har haft besök av min Lillebror och mamma som skall åka iväg på semester tillsammans på måndag resan bär till Provence.. Mamma älskar Lavendel och visst är det Ljuvligt... Min Mammas drömresmål..som hon nu äntligen får komma till... Jag hoppas att dom får en go tur... Bilder på ett litet tradera fynd..1;- det var väl ett fynd.. Fastnade för den,, lite charmig tycker jag..


Lite kul när det står kaffekopp mm....

















Vad vore Bloggen utan lite blombilder oxå.. I våras köpte jag ju lite olika sticklingar från Odla.nu
Klockmalva , pelargoner, Fuchsia .. Och dom har alla klarat sig och blivit så fina..En av Fuchsiorna har växt och blivit jätte hög..Klockmalvan trodde jag inte skulle blomma men det gör den..Så glad jag blir..


















Gjorde en liten gardin och hängde upp för när solen står på blir det vansinnigt hett på våran
veranda..Hängena är charmiga tycker jag..Hittade dom uti ladan i en kista .. Nu skall familjen gå över till grannarna och säga hej.. Hoppas ni får en fortsatt härlig Lördagskväll.. Kram
Susanne

4 kommentarer:

Cc sa...

Vilken fin tillbringare/kanna. Jag visar 2 skamfilade imorgon, fick dem av mina grannar. Så fina bilder du visar. Jag har inte hunnit mäta min än men det kommer. KRam

Uttan sa...

Men Välkommen hem!
Jag har helt missat att Du kommit hem!
Så nu ska jag kolla vad du skrivit lite mer noga.
Fina fynd du gjort kannan oj så billig!Kul!
Våra grannar har nyss varit i Provence och jag fick lavendeltvål och lavendel av dem som doftar helt fantastiskt.Var visst väldigt fin där.
HA en fortsatt trevlig kväll!
Kram!

Lisas torp sa...

Ja, välkommen hem, om jag inte sagt det tidigare!
Jo, jag kan tänka mej att det blir en del tvätt efter en semesterresa! Här hade jag tur, blåsigt och soligt hela dagen och det torkade på nolltid! Härligt!
vilket fynd du gjorde! Jättefin och speciell!

Själv har jag klippt gräset och det var tur för NU regnar det!!!! Hm...men jag hade mina aningar!
Så fina blomster du har i ditt fönster! Det ser riktigt hemtrevligt ut!
Ha nu en härlig söndag imorron!
Kramar från mej!!!!
LIsa

Anonym sa...

Den lilla kannan var helt topp, ja du finner en massa kuliga saker. Flott att sticklingarna har blivit sååååååååå fina det är väl en underbar känsla att få små bebbisar o sedan få se dom växa till sig. Där har du lyckats tummen upp. Njut nu av resterande semestervecka,Kramisar

gästbok och besöksräknare