torsdag 30 juli 2009

Lite av varje,idag..

Idag är det ett väder som visar alla sina sidor med Sol,Regn,Åska Blå himmel och hårda vindar...Kan det bli bättre? Nått för alla..
Idag var jag en tur till Falkenberg var tvungen att ta nytt kort till mitt körkort..
Alltså inget ger mig mer svettpärlor än att sitta på en pall framför en kamera..
Och inte blev det speciellt bra heller..

Så nu skall man våndas i 10 år till..Ha ha;)
Sen var jag på läkarbesök hos min läkare,,Nej inget allvarligt,,samma som vanlig..men nu skall jag äntligen få en remiss till en smärt klinik..Ja det har tagit sin lilla tid ska jag säga..

Nu lite annat..
På vår resa till Ales stenar fanns det en jätte mysig butik nedanför berget Logen
massa fint hade dom och 50% men jag fick springa igenom för klockan var mycket och Berget hägrade för resten av familjen..Suck!
Men dom här köpte jag i alla fall..jätte fina tycker jag..

Då det även blev lite loppisar och andra butiker hittade jag lite andra ting som jag ville ha..
Den här kroken gillade jag, lite annorlunda så det fick bli två som fick följa med hem,, hittade dom på Gjuteriet som vi var på..

Och här får dom hänga till jag kanske kommer på nått annat ställe att ha dom på..

En sån här har jag villat ha länge , jag har en som det står Soda på som jag fynda för 5;-
Den här var inte lika billig precis men nått får man ju unna sig eller?
Burken med knoppen däremot betala jag 20;- ..Min sambo fatta inte vad jag skall med allt det här till..Men mig ger det glädje och är jag glad ja då blir det lugnare i huset. ;)

Så det här är min "Fillimanjox hylla" även kallad.." Sånt jag blir glad av hylla"
Och vad jag jag har sett på er andra bloggar så har vi alla en sån speciell hylla eller ett hörn i huset...Eller?
Nu skall jag göra egna Hamburgare av Älgfärs..Vi hade tänkt och grilla om vädrets gudar kunde stänga av dom hårda vindarna en lite stund..
Nu kommer massa kramar till er..Roligt att ni tycker om den musik som jag valt..Sånt som jag själv njuter av..Och ännu roligare när man öppnar Bloggen och det alltid finns en kommentar från någon....Glädje sprider sig hos mig då..

Ha en go kväll..
Susanne

5 kommentarer:

Bodil sa...

Så fina gamla emaljerde prylar du har på din hylla. Och nog är det så att vi alla har en liten hylla eller litet skåp med speciella saker.
Vi har också haft väldigt omväxlande väder idag. För någon timma sedan åskade det så det skakade i huset och regnet vräkte ner tillsammans med små hagelkorn men nu skiner solen från en klarblå himmel.
Hoppas ni kan grilla era biffar - så de inte blåser iväg....
Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad härligt ni haft på er resa. Visst är det kul att fynda lite, men man känner sig oftast stressad med familjen, lite lättare med bara tjejer om man vill shoppa. Gillar alla emaljsaker, jag har också en del. Håller med dig om att de flesta har en hylla att fixa och ändra i hemma:-)
Kram Susanne

Lisas torp sa...

Jag kan verkligen hålla med dej om detta med körkortsfoto, det gäller verkligen att få till minerna, och det lyckas man ju sällan med!:)

Vilka jättefina saker du har hittat, och din hylla är för underbar!
Hoppas ni lyckades med grillningen! Här drog regnet över rätt snabbt, men intensivt, sen sprack himlen upp, så stjärnklart på nätterna och molnigt på dagarna, men än så länge har vi sol här just nu!
Kramar
Lisa

Cc sa...

Oj vad många kockums saker du har och av den blåa, Jag har ju en mugg och en kanna i det blå. Vilka fyndpriser du ger för dina här hos mig är det mycket dyrare. Vi hade hyfsat varmt i går sedan regn på kvällen, tog då ett bastubad jätte skönt. Solen försöker tränga igenom molnen men det blåser kallt. kram

Nettan sa...

Hejsan, ja vi brukar oxå ha med fika korg.
Brukar stanna där i 2 dagar, men denna gång struntade vi i det =(.
Typiskt...;)

Fina " mått " du shoppat.
Kram Nettan

gästbok och besöksräknare