onsdag 6 januari 2010

Mysteriet är löst!



Mysteriet med den lilla fågeln är löst..tack snälla Anette du har löst det..

Bergfink heter den lilla burriga fågel som är här och hälsar på..

Jag har aldrig sett den förut.. men när jag googlade så hittade jag dessa bilder..nedan..
(Klicka,,på dom för att komma till källan..)

Och jämför man med dom jag tagit bilder ovan..
Ja då ser man ,,självklart är det en Bergfink...

Vad roligt,,ja då fick jag lära mig nått nytt idag...


Tack för alla snälla kommentarer om mina Fågelbilder.. Dom är tagna genom fönstret..kanske därför jag kan smyga mig på dom och njuta en extra stund..


6 kommentarer:

Anonym sa...

Morning!
Gott när man kommer till klarhet vad ÄR det för fågel, dålig på sådant, men njuter av att se på dessa små o stora underverk. Den var mycket vacker på närbilderna.

KALLT o snöigt, gott att man har ett HEM så många som fryser o har det eländigt nu ofrivilligt eller självförvållat det är ändock SVÅRT.

Så är det i mitt liv Barnen,Barnbarnen, o HEMMET är det käraste man har. Så det skall man just pyssla om litet.

Hur mås det i stöva undras? Ni var ju så dabbiga o hängiga, ja när detta sätter in i kroppen tar det tid innan man blir återställd,hoppas Ni är på bättringsvägen.

Massa gotankar till dagen från Tyckmyckan

Blåbär och Mjölk sa...

Hej Susanne!
Himmlar vilka snygga fågelbilder du fått till!!! Sååå vackra.
Jag är tyvärr dålig på fåglar. Önskar jag kunde lite fågelraser. De är ju faktiskt så fina dessa små fjuniga sötnosar.

Tack för kommentaren inne hos mig förut!
Jag har fått ytterligare en förkylning. Så less jag blir. Hela Jullovet har vi alla legat sjuk på något vis. Så trist! Man blir orkeslös.

Hoppas du får vara frisk o pigg!
Önskar dig fina dagar i detta kalla väder.
Varm kram till dig, kanske kan behövas! / Åsa

Stina sa...

Sicken liten sötnos.:-) kram Stina

Marie//Tekla Maräng sa...

Tur att det finns google och snälla bloggkompisar som vet vad det var för art på pippin. Är själv urusel på fåglar, men fina är dom och du har tagit så många fina bilder utav dom. Vilka härliga burkar du hade i förra inlägget.
Kramar Marie:)

Oj på din toppbild ser man att ni har gott om snö.

livet på utanäs sa...

Hoppas att du har fått må någorlunda bra över julen. Är det värre när det är kallt ?

Hur som helst , så fint du gjort på bloggen , som vanligt. Du är en fena på det där =)

Vilken vacker fågel !
Vi matar fåglarna för fullt här. Ekorrarna får också mat , de är ju så söta =)

Ha det nu så fint !
Kram Sussi O

Unknown sa...

En så vacker fågel..trevligt med så söta besökare...
önskar dig en trevlig kväll
kram Catthie

gästbok och besöksräknare