måndag 11 oktober 2010

Älgjakt,



och min sambo är ledig hela veckan...Tänk att få vara ledig en hel vecka för att bara få göra det man tycker är roligt och avkopplande..Det ni ,,hade väl inte varit så dumt!!
Jag tar o passar på att skriva några rader nu, för Ida har fått följa med sin pappa för att sitta i ett torn och kika efter älg :)
Spännande eller bara skrämmande...

Har varit på min praktik och promenerat i det vackra Höstvädret...
Brukar gå tillsammans  med någon men idag gick jag mest själv med en vovve..
Behövde liksom rensa själen..ja ni vet vad jag menar....
På den översta bilden är det Majken hon har blivit en av mina favoriter,,,om man nu kan ha det bland alla våra goa vovvar...men hon är speciell så é det bara..

Bilden under är Akki  oxå en speciell herre...kan man låta bli att älska denna blick?
Dom är tre av samma ras i den familjen som är hos oss...
men som sagt alla är speciella på sitt sätt och man lär sig tycka om dom allihop..
Så det är ett fantastisk ställe att spendera morgonen på...

Jysk ligger bredvid där jag jobbar så jag stack in i 5 minuter i fredags för och kika..
Och jag fastnade för den här...
Som ett sånt där parasoll man kan sätta över maten på sommaren,,fast denna är i 
mini -format..
Lagom att sätta över saftglaset eller kaffekoppen på sommaren....Gulligt eller hur?
Ska försöka kika in till er alla ikväll...om jag hinner..Så länge kram...

9 kommentarer:

Uttan sa...

Å vilka små sötnosar Du får jobba med om dagarna.
Härligt med djur inga hårda eller dumma ord bara kärlek!

Kul för K att få vara ute i skogen och allra helst som idag när solen har visat sig från sin bästa sida.....hoppas så även hos Er.

Sköt om Er!
Kram!

azalean sa...

Hej, har du koll på när den lokala loppisen i byn har lördagsöppet? Tisdagar är jag inte i Ullared, men lördagar. Har missat vilka lördagar dom kör i höst.
Bra att du fortsätter bloggandet även om de finns dumma människor som bara är avundsjuka. Nu vet jag ju inte vad du blivit anklagad för, men de är skit samma!
/Anita B Azalean

Tigris Predikantan sa...

Herren där ... han har en farlig blick, får säkert allt han pekar på! *ler*

bakom berget sa...

Önskar dig en fin fortsättning på din vecka!
Kram Åsa.

Unknown sa...

Å vilka gullisar..:)Jag promenerar alltid själv med vovven,jag tycker om att vara ensam..Har inte varit det så mycke förr så nu njuter jag bara..:))..Ha en riktigt härlig dag nu...STOOOR KRAAAM/Annelie

Anonym sa...

Ja nu är den HÄR ÄLG jakten !

Jag har haft förmånen att bo i Dalsland
några år.

ÄLGJAKTEN var en folkfest där.
Skolbarnen fick ledigt för att vara med sina föräldrar på pass.
Ja tro det eller ej det var killar där som tyckte jag som var en liten skogs mulle
skulle ta jägarexamen. NEJ NEJ

Hoppas det blir litet njutning o inte regn i går var det ju toppenväder.
Så mysigt att lilltjejen fick sitta på pass med pappa.

Älgen var runt knutarna mycket där jag bodde då.
Men undrade ofta vart den tog vägen när ÄLG jakten var ett faktum var Älgen helt borta.
O där hade dom Älgsafari när vi hade utbytes skolelever ifrån Danmark.
Alla pratade om den vita Älgen hm finnes det en sådan undrade jag o undrar fortfarande
har aldrig sett någon, har ni ?
Ja denna veckan är det bara älgtankar hos jägarna.
Kul att dom har denna veckan att se fram till.

Dina vov singar har så personliga uttryck inte svårt att avläsa dom, o helt klar är du rätt förälskad i dessa små sötnosar.
Så underbart att du har det så gott där
detta är du värd både till kropp o själ.
Lycka till med älsklingarna ( både hemma o borta)

Håller tummarna för att det skall bli en älg eller fler i jaktlaget.

Hoppas denna dagen bjuder på HÖST vackert väder

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej inte kan man stå emot så bedjande ögon.
Jo man får ju favoriter för dom har ju sin personlighet och vissa är bara rätt.
Det är nog spännande att vara med pappa och vänta på älg.
Mysigt litet insektstält du har hittat.
Kramar:)

Anonym sa...

Vad problem jag har att skicka komentarer idag igen. Jag hoppas att Du hade en fin egen dag idag ... Jag hoppas också att Idas kommentarer efter utkik från tornet var positiva i alla fall. Vovvarna är jättesöta på Dina bilder Susanne. Visst är det trevligt sällskap till promenader. Man känner sig lite mer motiverad när man går med vovven plus att sällskapet är ju så kravlöst egentligen, man kan låta sina tankar flöda fritt. Täckparasollet som du köpte är tjusigt och fiffigt. Ha en fortsatt fin dag. Kram

Jenny sa...

Gudomligt söta bilder på vovvar och älgbäbisar!

Men va läskiga dom är när dom inte är så små längre!!! (älgarna asså.....Hehe)

Varma ärliga kramar till Dej!!
J:son

gästbok och besöksräknare