lördag 2 oktober 2010

Satt och,,


funderade på vad jag skrev förra året vid denna tiden...
Inget direkt intressant inlägg klicka här...   
& här
 Det kunde i stort sett ha handlat om idag...Hm tänk vad livet egentligen springer i samma spår..
Halsduken och vantar är det snart dax att använda och tyget det ligger fortfarande och väntar på att bli något till jul...
Och jag älskar Birgitta Lindeblads bilder lika mycket...Och nu skall jag försöka få lite fart o göra nått vettigt,,,
Ja precis som förra året..Komiskt eller tragiskt..


Dagens fundering...

¤ Om man står i affären i en lång kö,,och du har en framför dig och ett par bakom...Så öppnar kassan bredvid..Är det då inte jag som skall vara först i denna kassan?
Jag blir arg som ett bi när dom står längst bak rusar dit och kommer ut före mig som stått i kö hur länge som helst...

¤ Och varför stannar man mitt i affärsgången (när det är så mycket folk så man knappt kommer fram) varför ställer man sig där och babblar med sina vänner? Det fenomenet märkte jag i går när jag va på "Ullared"
Fast där gäller väl inga regler alls....Suck.. 

                          ¤ Och sist men inte minst..Blinka i trafiken för sjutton gubbar.
     Hur svårt kan det vara??



Kram till er alla dagar denna kalla Oktober dag...

2 kommentarer:

bakom berget sa...

Man är ju som man är! Det är väl bara att acceptera. Man får väl hålla till godo med sina brister. Man har ju en del rätt bra sidor oxå. Jag tror att det bara är man själv som ser det dåliga. Dom som inte gillar en, kan ju gå nån annan stans. Eller hur!
Du är bra! Glöm inte det! KRAM!

Anonym sa...

Hej !

Håller helt med allt du skrivit.

Vist är det komiskt att allt rullar undan men ändock står still på ett knepigt sätt.

Dina funderingar ja dom är även i mina tankar.

Ja man får försöka stå ut med alla dom som just i mitt tycke gör fel.

Tyckmyckan

gästbok och besöksräknare