tisdag 26 oktober 2010

Varit hemma


både igår och idag med Ida som varit och är snörvlig..
Nu sover hon gott och jag hoppas att hon är bättre i morgon så hon kan gå till skolan....

Så vackert det varit hela dagen idag..
Frost tycker jag är så vacker,,allt i naturen blir så härligt..Och jag mår bättre av det..
Gick upp tidigt imorse för jag skulle väg till min läkare klockan 08.00
Fick dra upp både mig själv o lillan,,åka 3 mil för att mötas av att läkaren var sjuk..Suck!
Vi har ringt på din mobil sa dom,,jag kikade hm sa jag 07.30 är lite väl sent att ringa...Ja ja fick snällt sätta oss i bilen och åka hem igen,med en ny tid i fickan...


Nästa vecka är det dax för höstlov..Den 1 november är jag ledig ändå,då är hunddagiset stängt så det passar ju bra så har jag tagit Tisdag och onsdag ledigt för att vi ska kunna göra något tillsammans...
Men sen måste jag jobba...Hoppas så att vädret blir så här lite roligare att hitta på nått då ..
Sen blir det en liten tur med hela familjen..inte så ofta vi gör det och det behövs då o då...
 

Kan ni fatta att det snart är november...Tiden går fort..
Och Julen närmar sig med stormsteg...
Snart dax för Tjolöholms slotts Julmarknad,,en tradition jag bara måste följa:)
Och så en tur till Lisebergs Jul  ett måste...
Vad har ni som tradition,,vart bara måste ni åka vid jul?

Nej nu har klockan sprungit iväg igen,,måste in och ta en het dusch innan jag lägger mig,,har haft så vansinnigt ont i länd ryggen ett tag nu..Får se om jag kan tina upp mig ..
Idag har jag inte hunnit kika in till er,,så jag skickar en kram via min blogg till er..
Godnatt..Kram

9 kommentarer:

Unknown sa...

Gomorron vännen.. Åh vilka mysiga traditioner du har,vi har sååå grymt dålig julmarknad här så dit går jag inte..Men på första advent ska det vara lussebullar,pepparkakor och julmust,det är viktigt för mig...:))Vi hade mer traditioner när grabbarna var liten..Ha en skön och härlig dag nu och en kryapå hälsning till Lillan...KRAAAAM/Annelie

Anonym sa...

O så vackra bilder du visade.

Här har du fångat det mest vackra man kan tänka sig denna årstid frost.

Hoppas lilltjejen är bättre i dag så ni båda kan komma iväg till skola o arbete.

Så gott att du kan vara med henne ett par dagar under ledigheten, o att fam skall ta helgen till gemenskap.
Tiden går så fort o tider kommer då dessa småtjejer vill ut på galej tillsammans med kompisar.

Traditioner skall man vara rädd o det skapar trygghet, i denna oroliga värld

Tjolöholm är bara ett måste sedan många år tillbaka.
Gunnebo Slott har dom senaste åren även just blivit en tradition.
Ja nu rusar tiden fort o man tänker är advent stakarna i ordning ja det är bäst att ta en liten koll på härligheten ingen stress.

Sköt om dig ät mycket C vitaminer så du inte får förkylning. Kroppen vill inte skulle jag tro. Hoppas duschen hjälpte så du fick en go natt sömn
Tyckmyckan

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vackra bilder...
Inte klokt att november snart är här, oktober har varit såå vacker och fint väder har det ju varit mestadels och nu väntar gråare och bistrare tider, men det är rätt skönt att ha en mellanmånad innan jul så man får längta! ;)

Så mysigt med julmarkad!

Synd att din läkare var sjuk och att ni var tvugna att åka så långt i onödan...

Hoppas ni får en fin dag idag!
Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej vännen!
Hoppas att du lyckades tina upp dig själv.
Vilka vackra foton du har tagit, ja frost är så vackert och skönt att vara ute i.
Låter skönt att du får lite ledighet med din dotter, hoppas ni kommer på något roligt.
Rosendals trädgård måste jag till för att det skall bli jul, annars försöker jag hitta ni ställen att åka till för att få lite nya intryck.
Kramar:)

Nicole sa...

Så vackra frostbilder du visar!
Tråkigt med den uteblivna läkartiden, men desto roligare låter det med höstlov.

Tack för att du är med i min utlottning!

Kram, Nicole

Uttan sa...

Så fina bilder Du tagit.Visst är det fint när det är frost men nu har Vi så lagom fint.....regn.Usch.
Hoppas Ida mår bättre i dag.
Linnéa har varit här på besök en stund i dag.Så roligt att se hennes nya stora framtänder som kommit.Gluggen är väl borta på Ida också nu.
Det där Tjolöholm skulle Jag åkt till om vi inte haft så långt dit det verkar verkligen mysigt.Det är mysigt med julförberedelser.

Sköt om Dej!
Kram!

Stina sa...

Vackert!
Frost är vackert.:-) Kram Stina

messan sa...

Vad konstigt att de inte ringer och talar om att läkaren är sjuk. Som vanligt så bjuder du på så vackra bilder och det tackar jag det varmaste för. Tack för dina kramar också....de värmer ska du veta.
Hjärtkramar från mig till dig

Jenny sa...

Sååå vackert Du fått här inne på Din sida.
Sitter bara och njuter av bilderna och musiken......trött, och skulle kunna somna till Fred Åkerströms röst här och nu!!

Frostiga höst och vinterbilder är lika vackert som vårens och sommarens daggvåta...(:

Ha det gott!
Kram, J:son

gästbok och besöksräknare