tisdag 29 september 2009

En dag som denna...


Min dotter vaknade ovanligt tidigt idag för att vara henne..
Kröp ner till mig och myste en stund..
Så härligt att kunna göra det och inte behöva stressa upp..
Vid 8 tiden gick vi upp och åt lite frukost tillsammans...
Tittade ut och kunde se att denna natt hade det varit frost..

För ovanlighetens skull var vi tidiga på dagis..
Jag tyckte hon va så fin idag i sin "Pippi" tröja så jag var tvungen att ta ett kort..

Åh vad jag älskar dig mycket mitt lilla troll...


Visst är det härligt väder nu,,himlen är blå solen lyser och luften är klar..
Än har inte lönnen tappat alla sina löv, men snart yr dom omkring och lägger sig som ett täcke över våran Gräsmatta..

Jag skall försöka om jag orkar fixa undan blommorna på verandan innan frosten biter dom allt för hårt..


Nu en liten tavla som hänger i mitt vardagsrum..
Den har hängt med mig ett bra tag..
Jag har fått den av min mamma och om jag inte miss minner mig så är den från min
Gammelmormor ?
Tycker väldigt mycket om den..


Tack för kommentarer om tapeten..jag har fortfarande inte bestämt om jag tycker om den eller inte..
Men tycker det är fascinerande att den finns kvar efter alla dessa år och att färgena är så starka..
Men upp på väggen som en tapet igen,,nja det blir det knappaste inte..
Men jag sparar den..som ett minne..

Vill nu oxå passa på och ge Corrina i Bloggen Livet
En lyckospark och ett Grattis...
Visst är det härligt när det händer nått i någons liv som verkligen ger en kick..
Kram till dig!!

Ha nu en härlig dag alla goa människor därute..

4 kommentarer:

Peter Olofsson sa...

Hej Susanne! Peter igen här, fast nu så skriver jag ifrån Jernsaxenbloggen!
Detta fina inlägg visar ju helt klart att du bara är "Bäst" (ler). Sedan efter den fina kommentaren här på Jernsaxen har du nått högst i rangordning när det gäller mina favoritbloggare.
Har nu tagit mig friheten att "omvandla" kommentaren till Dagens inlägg, hoppas du godkänner det (ler)!
Kram ifrån Peter!

Peter Olofsson sa...

Det är jag som ska tacka! Det blev fint tycker jag!
Kram ifrån Peter!
Vi "hörs"!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken fin dotter du har med Pippi tröja. oj det var rejält med frost hos er ser jag.
Idag tömde jag ur mitt fågelbad på balkongen och slängde lite blommor som inte kommer att klara av vintern. Några pelargoner ska också plockas in för vinterförvaring.
Kram:)

hemma hos lilla mej sa...

Vilken gullig tös du har.Vad fin pippi tröja.ha en mysig dag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

gästbok och besöksräknare