måndag 19 januari 2009

Lite hemma bilder






Visst är det väl härligt med gamla saker ? Den stora cap burken fyndade jag på Tradera,jag brukar handla där, jag har även en egen sida men just nu är den tom men snart kommer jag att lägga ut lite saker igen..Dom andra sakerna är arvegods sen en lång tid tillbaka..

Lite till..

Dom här sakerna har jag ovan på mitt kylskåp.. Jag skulle gärna vilja ha ett större kylskåp men då kommer jag inte kunna ha prylar ovanpå och då vet jag inte om jag har nån lust jag trivs så bra med mina gamla burkar..Ja det blir säkert fler :)

Jag har länge viljat ha ett nytt vitrin skåp till mitt vardags rum men att hitta nått som passade var inte lätt, så jag o min sambo funderade på om man inte kunde måla det vi hade..Sagt och gjort till målarbutiken och köpte färg och jag målade och blev super nöjd...

Så en dag hittade jag en äpple skänk billigt på Blocket ,,ja även den fick färg..Jag är blev så glad att även den blev bra.

Det är konstigt när man väl har börjat måla så e det som om man vill måla allt..Ja speciellt när det blir som man vill..




Vad tycks inte så dumt..




Idag tröttnade jag på granen så den åkte ut,,ja i alla fall den vi har på nedervåningen..fast den där uppe åker nog i veckan..till min sambos stora sorg :)


Har ni tänkt på det trots att man damsuger alla hörn och tror att man fått bort alla barr så nog får man alltid ett litet barr i tån runt midsommar..Kanske har det gömt sig där för att påminna oss om att den snart är här igen,julen menar jag..

Sen åkte alla Jul dukar i tvätten och nya fick komma fram..


Då kände jag att min kropp inte orka mer värk i axlar och rygg gjorde sig påmind så jag fick vila en stund med en kopp kaffe,panodil och en titt i den senaste Lantliv,,härlig tidning som min mamma rekommenderat mig.


Fyrar jag vet inte varför men jag älskar fyrar...Den här fick jag av min sambos far i present för några år sen och då visste inte han att jag tycker om fyrar så det var ju mitt i prick eller hur..Man kan ha ett värme ljus i denna ..Det blir jätte fint men svårt att få det på bild..


Vi var på Husvagns semester i somras på Öland, ja som ni vet finns 2 kända fyrar där..
Jag köpte denna där ..Ljuvlig tycker jag ..Och Öland en fantastisk ö!






Och så lite badrumsbilder
Med fyrar naturligtvis :)


Ja nu blev det lite ditt och datt från mig..Det är jätte roligt det här,,att man kan dela mig sig lite till andra och mitt hopp är att kanske nån sitter som jag gjorde innan och kikade på andras fina bloggar som gett mig så mycket glädje och inspiration..att få lust och skaffa en egen blogg..


Till sist en tavla som jag fått av min mamma den har hängt med mig i alla mina flyttar och jag tycker så mycket om den..Kram till er alla och hoppas ni får en bra dag..


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad man kan fixa med litet målarfärg,ja allt som ligger bakom nix det talar vi inte om hi hi. Resultatet helt topp våga vinna. Sambons tyck om rosentunnan kan jag tänka mig, men litet mera grönt runt kanske, detta finnes även,mja du får nog till även detta.Jag hoppas att fler får just som du lust fixa en blogg KUL.Tavlan är gammal från 1920 talet så kärleken till just äldre ting har nog funnits länge. Lycka till med njutarstunderna i ditt Ert goa hem Tyckmyckan Skall i regn o rusk ut o köpa garn till strumpor detta lockar,ja inte vädret men bor man på Västkusten så är det bara rengruskgrått o en liten solglimt inemellan Ha en underbar dag.......

Anonym sa...

Hej min vän !

Vilken underbart mysig blogg du har. Vad du är duktig och vad mysigt ni har det hemma...

Hörs snart.

Massa kramar Anna

gästbok och besöksräknare