söndag 10 maj 2009

Lite ditt o så Liseberg


Har inte skrivit på ett par dagar ,luften har liksom gått ur mig..Kanske för att allt bara krånglat för oss.Imorgon skall en kille iallafall ta en titt på våran dator och jag hoppas,hoppas att han kan rädda den ..I Lördags var jag iallafall i Göteborg,för min tös skull åkte vi buss och spårvagn från min mamma..Vilken konstig känsla för mig oxå,att göra det jag gjort så många gånger att vara hemma men ändå inte..

Liseberg dennna lite speciella park..

Nu trodde jag att jag skulle kunna visa er massa fina bilder men nu blev det inte riktigt så..Det första vi fick på oss var ett riktigt Busväder, ös regn och inget Paraply som tur är hade jag med mig regn kläder till Ida,,Och mamma hade gjort fika så vi fick värma oss med en kopp kaffe och Mina bullar under en gångtunnel ihop med andra frusna besökare..

Jag sprang iväg för att köpa regn kappor ni vet såna där som ligger ihopvikta i en liten påse..Precis när jag köpt dom så tittade solen fram och jag tror minsann att vi slapp regn resten av dagen..Ja så gick vi och tittade vi lite på utställare och köpte en helt underbart god Tomat marmelad..Tog lite lotter och vann en burk härlig honung.

Men så vad det där att ta vackra bilder till Bloggen,,ja ni vet har man en liten tjej som så gärna vill, just bara vara Barn på Liseberg ,,kan man då som mamma neka henne att åka karusell eller farfars bilar bara för att man själv vill titta på blommor..
Svaret är Nej det kan man inte..


Nej jag klagar inte jag fick se det jag ville men några bilder på vackra blommor blev det inte..Men titta på den här bilden så räcker väl det...





Dom bilder på den helt underbara Japanska Körsbärsblomman tog jag hemma hos min mamma vid busshållplatsen..Åh när jag stod o tittade upp i den så var det som att komma in i himmelriket..Wow jag bara måste se om det går att ha en sådant träd här,,bör var nått som tål zon 4 för att klara min Trädgård..

Sen hände nått lite märkligt precis när vi skulle gå ut,,jag brukar ta lite lotter och tänk jag vann 2 stycken krukor med smörbollar,så fina..När vi står där kommer en man fram med två buketter jag förmodar att han jobbade för nått Trädgårds sällskap ja han tillhörde dom jag vann av..Helt plötsligt tittar han på Ida räcker fram en bukett och frågar om hon vill ha den.Hennes ögon blev stora som tefat tog den och jag o mamma blev lika paffa.Han sa hon fick den för hon va så söt..Hur stolt blir man inte som mamma då..

Ja så var denna dagen slut,,Buss och spårvagn hem till Mamma och sen bilfärd hem

Nu skall ni inte tro att våran otur med allt har stoppat upp,,nej när jag skulle köra min sambos bil hem ,ja då krångla växlarna ja troligen kopplingen som pajat ,,Ja jag kom hem och även bilen men den är nu inlämnad på reparation.Nu undrar jag vad som hänt är det en förbannelse som vilar över oss? Suck jag hoppas att turen snart vänder..Hur mycket mer kan hända.?

Nu en ny vecka snart på gång jag hoppas att ni alla får en bra start på den ..Kramar från mig till er..


3 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken sabla otur ni har! Bilen också nu! Ja, jag tycker verkligen synd om er! Man brukar ju säja att en olycka kommer sällan ensam, men det vill man ju inte tro! Usch, sicket elände när det blir så, och man blir så himla låg också!
Jättefina bilder på din lilla tjej i alla fall, tror nog att hon hade en toppendag ändå.
Ljuvliga bilder på det blommande trädet! Nu är det verkligen försommar i ändå!
Hoppas att allt ordnar sej - håller alla tummar!
Tackar för tittarna hos mej! Jag blir sååå glad för dina kommentarer!

Kramar
Lisa

Anonym sa...

Håller tummarna som Lisa, hoppas alla motgångarna snart vänder på sig. Ja vist var hon värd den fina buketten även om hon är en vacker blomma själv. Ja mamma fick väl litet vackert att titta på i allt eländet.Barn på Liseberg är mest underbart när man ser glittret i ögonen o dom har just KUL. Allt gott till denna måndagen o veckan i övrigt.....

Marie//Tekla Maräng sa...

Skit också att även bilen krånglar för er, hoppas att det inte är något allvarligt/svindyrt fel, håller mina tummar.
Ja ibland så trilskas precis allt, så gjorde det för mig i julas och allt är inte fixat än-
Härligt med Liseberg med dottern. Vad stolt man blir när främmande gör så där fint till ens barn och att få en sådan härlig bukett var hon verklige värd.
Kram:)

gästbok och besöksräknare