lördag 1 augusti 2009

1Augusti & Helg

Godmorgon Augusti!
Solen försöker så gott den kan denna morgon att tränga igenom molnen..
Inte kallt men ändå lite höstligt ute idag,eller inbillar jag mig?
Gick ut för att titta lite i Trädgården kanske för att se om min ork att greja lite skulle falla på mig..
Nja eftersom solen ändå lyser lite idag så känns det inte riktigt så tungt,,än..

Det är så konstigt tycker jag det här med blommor..
En del kommer tidigare än vad dom brukar, fast det som jag sådde har inte alls blivit som jag tänkt..Jag sådde Ring blommor i mängder men än så syns bara bladen till och nån knopp här och där..
Och den vackra Blomster bädd jag såg framför mig när jag köpte frön,,ja inte blev den riktigt så vacker precis,,suck...
Fast jag har kanske inte gett den tillräckligt med kärlek i år..

Bilderna på blommorna tog jag i alla fall i morse...













Mitt lilla växthus med lite blommor framför,,


Det går även väldigt trögt i Växthuset,små gröna tomater och blommor på gurkan..
Nytt för i år är en paprika som min sambo absolut skulle ha..Förra året hade vi både gurka och tomater som var ätfärdiga..Brist på sol eller vad tror ni?


Utanför huset växer två riktigt gamla Krikon träd,,när jag flyttade hit hade jag inte en aning om var det var för nått..
Bara om dom får frost så går dom att äta vad jag har förstått,,då är dom riktigt goda..
Min sambos Farmor Karin som bodde här innan, gjorde likör på dom och den va riktigt god...
Kanske nått jag skall ge mig på om dom blir som dom ska..

Nej nu mina vänner skall jag försöka göra det när ni vet...."Carpe Diem"
Om den inte hinner i kapp mig först..
Kram och ha en riktigt härlig Lördag...Hoppas att solen kommer till er allihop..
Susanne


5 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Tror nog att det beror på lite uselt med solsken. Själv har jag endast haft tre ynka tomater som visserligen har mognat men jag brukar ha minst ett 20-tal vid detta lag.
Ha det bra:)

promenader på landet sa...

Hej! Första gången jag kikar in hos dig vilken jättemysig blogg du har och fina bilder! Ser att jag missade några ställen när vi var i Falkenberg på semester både fik och butik! Vi bodde några nätter på Hansagårds camping. Må så gott! Kram från Maria

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vackra blombilder från din trädgård!
Att det inte blir så mycket i växthuset är säkert pga av solens frånvaro o allt regnande..fast idag hade vi sol hela dagen hör o häpna:)
Krikonlikör låter spännande!

kram Jenny

Lina sa...

Men du, det var väl inte så pjåkigt. Önskar jag också hade ett växthus och en egen gård. Än får jag kanske ägna mig åt att virka mattor:)
/Lina

Polargrevinnan sa...

Fröpåsarna har lurat mig många gånger. Bilderna är så vackra men verkligheten blir inte riktigt så. Med tiden lärde jag mig att det är jorden det kunde bero på att blomprakten uteblev. Men du har så många fina blommor ändå och ett växthus, vad härligt. Jag har en tomatplanta på balkongen. hittills har den givit 16 körsbärstomater och goda är de också.
Ha det så bra i din fina trädgård.
Kram Viola

gästbok och besöksräknare