torsdag 13 augusti 2009

En spann med guld?

"Lånad bild"

När jag åkte hem idag så blev molnen mörkare ju närmare Fare jag kom,,och regndropparna blev allt större på rutan..
Både läskigt och vackert på samma gång..önskar så att jag kunde fotat men det är lite svårt när man svischar förbi landskapen i bilen..

Då dök en vacker Regn båge upp från ingenstans , och då blev jag så där barnsligt glad..
Jag tycker det är ett sånt vacker fenomen...
Och när jag sitter där och kör och funderar på livet och allt runtomkring,,slår mig en tanke..

Om jag skulle ta och köra till Regnbågen slut...för tänk om ja bara tänk om!!
För vad som finns där, ja det vet väl alla....
Men är det någon som funnit det...Inte jag heller...
I alla fall inte idag!..
Men jag tappar aldrig hoppet ..att en dag skall jag hitta till Regnbågen slut och där står den och väntar på mig...
En spann med Guld!!
Kram
Susanne

6 kommentarer:

Uttan sa...

Klart där finns guld!!!!!!
Jag vore jätte tacksam om Du håller koll ang.kopparna åt mej......
I dag skulle vi på Loppis men det var stängt så det blev billigt idag!
Ha en fin Fredag!
Kram!

Anonym sa...

Ja så var det en titt inom, vilken underbar bild på detta fantastiska fenomen. Klart där är guld, men jag undrar i min tankevärld om just guldet gör oss mer förnöjda, tror att det är just längtan efter det som pirrar o lockar oss. Tänk att bara få uppleva denna regnbågen o att ta till sig detta naturspel, i min lilla värld tror jag att det är just det som är guld värt. Massa kramizzzzzzar inför helgen Tyckmyckan

Lisas torp sa...

Du är allt en liten sagotjej du! Vilken härlig egenskap, och självklart finner du säkert ditt guld en dag!!

Vilken fantastiskt vacker bild på regnbågen! Ja, det är något magiskt med dessa naturfenomen!
Kramar
Lisa

Bodil sa...

Tänk att det hade jag ingen aning om att det står en spann guld vid regnbågens slut. Då ses vi kanske där....
Ha en skön helg!
Kram från Bodil

Anonym sa...

Bara en liten kommentar, efter du vunnit magasinet Jeanned´Arc Living blev jag helt klart nyfiken, född just nyfiken. Vilket härligt magasin hm kanske litet dyrt men så njutbart såg en som redan väntar på nr 5 ja det kommer ut den 25 september. Men under tiden skall jag kosa mig med nr 4. Tänkte på dig där visar dom ett inmurat badkar ute i det fria de du. Ja den ger många slappartimmar. KRAM

Cc sa...

Tack goa du för kramen, den behövde jag. Har just kommit hem från bilfärden till södertälje där jag och sonen hämtade Dotran. vi fick sitta i lugn och ro och prata. Hoppas att du har dig en fin helg så höres vi snart. KRam

gästbok och besöksräknare