tisdag 25 augusti 2009

Bara lite Loppis..

Det är sen kväll och visst borde min kropp egentligen ligga och vila,,
Men jag tänkte bara visa några bilder på det jag köpt..
Då jag liksom kom på det i all hast ,,så är bilderna kanske inte jätte stylade och flaskorna behöver en liten tvätt..

Men lite kul och visa..Eftersom jag skrev att jag skulle på Loppis denna Tisdag oxå;)
Hittade inte så där jätte mycket men detta föll jag för..

En gullig liten flaska..tyckte dom små blommorna var lite fina..Satt en ful kork i men den ville jag inte ha..
5 kronor...Duken under den fick jag på köpet för jag är en stam kund..;)

Detta lilla söta fat kommer inte alls till sin rätt på kortet..Jag tror jag vet vad jag skall ha det till..
Ytterligare ett projekt att lägga till listan..;)
10 Kronor

Tre ting till som jag tyckte om..Den vanliga Flaskan 10 Kronor..
Den lilla krukan,,som har den formen som jag bara älskar skall bli en lite Blomkruka..
5 Kronor


Till sist en Kaffe kanna utan Lock..jag har tittat på den varje gång jag varit där nere ,,nu fick den följa med hem..10 Kronor..Nått att ha blommor i..

Jo föresten denna duk också..fast den köpte jag på min Praktik..
den skall visst kallas för "Jugend Rosen"

Det som är lustigt med denna duk och detta mönster är..
Att jag köpte en Kudde och en duk med precis detta mönster fast rosen då är röd,,och kudden har små röda tofsar i Julas på Kupan (där jag praktiserar) innan jag började jobba där..
Kanske samma person som skänkt vad vet jag men 5 Kronor för denna fina duk gjorde mig glad..

Nu en liten dikt ur min bok..Och sen Godnatt till er..

Det blir bättre framåt kvällen
skrev en eftertänksam
vän.

Dagen ställer stora krav.
Ingenting man tänkt
blev av.

Men mot kvällningen
i stillhet
blir man nästan som
förbytt.

Då,när inget märkbart händer
lever man
på nytt.


Kram
Susanne

4 kommentarer:

Cc sa...

Fina loppis fynd, ja härom dagen mailade jag dig ett dokument med ritning på Konsollen, har du inte fått den? Kram

Lisas torp sa...

Oj, vilka fynd du har gjort!!!Det är ju precis så det ska vara - billigt som attan, det är ju det som är tjusningen!
Jättefina saker och användbara dessutom!

Vilken jättefin och passande dikt också!
Hoppas att du kunde sova sen.
Tack för titten hos mej, och självklart blir jag jätteglad om ni skickar CD-skivan, men känn inget tvång!
Kramar
Lisa

Anonym sa...

Så skall det vara en liten peng o något man kan ha i sin vardag,Kram till kvällen o vad för mys den kan bjuda. Själv skall det bli soffakroken o säsongavslutningen av Miss Marple en gammal goding o bara slötittning, det kan vara just bara UNDERBART

Cc sa...

Vad bra att det var just den du sökte, kul att hjälpa till. Å vad glad jag blir att du vill vara med i utlottningen, Lycka till kram

gästbok och besöksräknare