tisdag 24 november 2009

Dags att börja jobba..

Lånad bild,länkad..

Idag är det Tisdag men det blev ingen loppis tur denna kväll..
Jag känner mig lite små krasslig i halsen nja inte pigg alls..
Fick nog en bacillusk i Lördags.

Idag var jag hos min läkare och vi kom överens att jag skall försöka börja jobba mina 50% på måndag..

Jag är inte helt säker på att jag kommer att orka men jag måste göra ett försök..
Efter årsskiftet har jag hopp om att få en ny pra
ktik plats..känner att jag behöver göra något annat..

Nej mina kära vänner nu skall jag plocka lite innan jag sätter rumpan i soffan en stund..
Nu skall ni få några fina skrivna ord till som jag hittade i min lilla mysbok..
Kram till eran kväll...

Det bästa med julen

Det bästa med Julen som jag vet,
det är inte julmat och alla paket.
Det är när i fönstret vi har hyacinter
en julstjärna uppe, och ute är vinter..


Det bästa med julen som jag vet,
det är inte julmat och alla paket.
Det är när man stökar och pyntar i husen.
Och Julkvällen,när vi har tänt alla ljusen


Det bästa med julen varje år,
det är inte godis och det som man får.
det är att på Julen man verkligen känner,
man vill va`tillsammans och trivas som vänner.





9 kommentarer:

Cc sa...

Vad fint du har pyntat på bloggen. Hoppas att du orkar ut i arbetslivet igen, visst är jag trött när jag kommer hem men jag är lycklig där jag är. Å du jag skall berätta en hemlis, jag har nog jobb där nu i Jan eller feb. Kram

Uttan sa...

Så Du ska börja jobba på Måndag.
Ja man måste ju prova.Hoppas det går bra annars får Du väl sjukskriva Dig igen.

Tack för bok tipsen Du gett har skrivit upp dem och jag ska köpa nån av böckerna till barnbarnen men inte utan att jag själv ska nog önska mej en i julklapp.
Jag älskar Pettson böckerna.
Hade samlat flera men de omkom i ett översvämmat avlopp i ett badrum en gång i tiden.Försökte torka dem men det gick inget bra alls.

Ja Du det här med Youtube vet inte riktigt hur jag lyckades ja ja nästan lyckades det blev ju två st inlagda av någon anledning.Men jag tror det var så här....
Letade reda på det jag ville ha.
Markerade "bädda in"sparade det och klistrade in det på inläggssidan.
Vips!!! så bara var det där två gånger till och med.....
Undrar Du över nått kan Du maila mej om Du vill.
Kramar!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att börja jobba.Håller tummar och tår att det går bra för dej.Ha en skön kväll och en härlig onsdag kramizar Rita.

Lena sa...

Åh, vilken fin dikt!
Och vad mysigt du har det här. Jag har nyligen hittat hit och brukar kika in lite då och då.

Lisas torp sa...

Trist om du måste jobba när du inte är riktigt bra!!

Vilka fina julrader du bjuder på!
Krya på dej vännen!
Kramar
Lisa

Kamomilla sa...

Så fint det är på din sida! Lycka till med jobbandet, jag hoppas orken räcker till!
Varm kram från Kamomilla, som också tackar för att du regelbundet kikar in!

LinnaLi sa...

Hoppas att du på något vis klarar av att vara tillbaka på jobbet! Du kanske har bra kollegor som stöttar dig när du har en dålig dag!

Kramar

Linda

Louise sa...

Vilken fin julig dikt du avslutar med. Man blir på gott humölr av att läsa den. Lycka till på jobbet på måndag! Hoppas orken räcker! Kram

Anonym sa...

Tittar inom o njuter så vacker din blogg är nu med litet juligt. Versen var fin för så är det med JULEN just detta att vara tillsammans.

Önskar en fin ADVENT Jag skall själv åka med en god vän i morgon till GKs. Busstur, litet nära dig. tror det kommer att vara packat med folk men det finnes andra affärer även, så det blir nog en go tur.

Tjolöholms julmarknad är avklarad, flott som vanligt.

Söndag skall jag ta en tur till Gunnebos Julmarknad kul att kolla. Det finnes så många men en del kan man ju hinna med, man blir så glädjefylld, jag älskar att lyssna på musik i kyrkor, även det är underbart alltid, men just vid jultid så stämningsfullt.

Håller tummarna för att det skall gå bra på måndag med arbete. Kram

gästbok och besöksräknare