onsdag 25 november 2009

Ett sånt väder..


Det här vädret är det mest deprimerande jag vet ,,det har regnat och blåst hela dagen och nu när klockan bara är runt 15:00 kan man tro det är sen kväll..
Det är så mörkt..=/
Idag har jag inte gjort så mycket, små plockat lite,,borde tittat om alla ljusstakar fungerar gör jag kanske i kväll..
Har fixat lite i rummet,, den virkade pläden köpte jag på min praktik plats i går 50;-..
jätte fin tycker jag..
Och den trista soffan fick en liten ansiktslyftning..
Nu är det dax att fixa till middagen..En go köttfärs limpa med potatis och sås..det är gott det..
Ha det så gott så länge..


13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja man kan tro att det är natt dygnet runt.vad gott med köttfärslimpa potatis och sås.Ska jag göra nägon dag var längesedan.1000 tack för tipset .Ha en skön kväll kramizar Rita.

Lisas torp sa...

Tur att du ändå har så gosigt fint inne!
Ja, det har inte varit något höjdarväder i Sthlm heller! Har varit ute och sprungit i regnet i en massa butiker - info kommer i nästa inlägg!

Vilken vacker pläd/sjal? du har! Det ser jättefint ut!

Jag ser att du fått akvarellkort från Kaya, jo, henner har jag känt till i många år - hon är jätteduktig!
Köttfärslimpa låter smaskens!
Ha en skön kväll!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Hej Susanne!
Här sitter vi båda, jag och Gullan och tittar på din blogg. Jag har varit här i Höör idag och tagit influensasprutan, och passar på att hälsa på mina goa vänner, Gullan och Lennart.
Nu har jag suttit vid datorn några timmar. Skulle hjälpa dem att få rätt på MSN, men det ville sig inte.Så nu sitter vi och myser med tända ljus i soffan, precis som på din bild.Du lyckas alltid hitta så många fina grejer. Vi blir sugna på att besöka Kupan vi också.
Ha en riktigt skön kväll!
Kram från Gullan och Karin

Vända blad sa...

Hej vännen! Så mysigt du gjort, skulle gärna krypa upp i den fåtöljen med en kopp thé och en sjal om axlarna =) Ja det är fruktansvärt med detta mörker! Idag har det dessutom varit dimmigt hela dagen...Ser att du ska börja jobba lite, låter ju bra, lycka till!!
Alltid gott med köttfärslimpa =)
Kram Maria

Uttan sa...

Ja Du det känns som vi lever i ett ständigt mörker just nu.
Men snart så får vi tända upp ljusstakar och utebelysningar då blir det lite roligare i alla fall.

Vilket klipp Du gjort som hittade pläden för så billig penning.
I bland behövs inte så mycket för att det ska bli lite nytt ett tag.

Ha en fortsatt bra kväll!
Kram!

Tankar tar tid sa...

Visst är det bedrövligt ... inte en gnutta ljus på hela dagarna och bara grått och regn ... skulle kunna gå i idé!

Tack för det!
Jo, de är väldigt duktiga på att julskylta ... massor med stora granar fulla med kulor och annat fint ... och lampor som lyser överallt. Vekligen en fröjd för ögat!

Har du varit på Tjolöholms julmarknad? Maken och jag tänkte åka dit förra helgen men sen blev det Hamburg istället. Jag har bara varit på Tjolöholm på sommaren ... otroligt fint ställe.

Kramar
Christina

Moa sa...

Visst blir man deprimerad av detta väder.. usch o fy vill ha sol nu. Din lilla pläd var verkligen söt, passar så fint där i fotöljen tänk så trevligt med lite piff.. Ha det gott.. kramiz/moa

Cc sa...

Ja det är verkligen dysstert ute nu. Har svårt att fota på jobbet prg av mörkret. Å sedan blir man så trött. Jätte fin pläd. Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej goa bloggvän!
Fin musik du har här:-)
Vad många fina inlägg du haft, jag har haft dåligt med tid eftersom vi var med på julmarknad i söndags och sedan kom tröttheten...jag gillar också barnböcker och jag jobbar ju med barn, så det finns en del både hemma och i klassrummet.
Hoppas att vi får lite kallare väder och snö snart, man får försöka pysta och tända ljus för att få den fina adventsstämningen.
Vilken fin juldikt du visade i ett tidigare inlägg. Den får jag skriva av:-)Hur får du snöflingorna i bloggen?
Kram Susanne

Spik, skruv och drömmar sa...

Hej!
Hittade hit tack vare den underbara dikten du hade skrivit innen hos Lotta-Fyra årstider och här nedanför. Precis så är julen för mig! Den dikten ska jag spara.
Nu ska jag kika runt och titta lite mer på din mysiga blogg.
Ha en fin dag!
Kram Therése

Livsnjutaren sa...

Jag håller med en som tidager svarat. KRYP upp i gohörnet o ta en kopp o bara njut av ditt hem, tänd ett ljus eller två eller flera. Tänk att man har det gott som har förmågan att fånga litet lyx i tillvaron,
för vist var det litet lyxigt att finna denna vackert virkade plåd till en sådan billig peng. För nog är det så, att den som kan glädja sig åt litet har mycket att glädja sig åt.

Kram o allt gott till din början att testa litet arbetsförmåga, säger bara TAG det VARLIGT

Så kommer det allt gott till denna mörktrista regniga dag, vilken du säkert ger en litet putt med någott gottigt till middagen,för dig o din fam. TÄND LJUS O BANNA INTE MÖRKRET ( utan detta finnes inte glädjen över Ljuset )

Anonym sa...

Hallå! Ja fy sicket trist väder det är. Regnigt, blött och mörkt. Önskar vi kunde få en vitjul. Vi åker till Dalarna då så hopp finns ändå. Ska trots det eländiga vädret bli mysigt att pynta till advent. Sköt om dig och lycka till på jobbet. Kram Sofia

♥ Fyra årstider sa...

Den dikten passade verkligen mig.
Kram Lotta

gästbok och besöksräknare