tisdag 3 november 2009

En vanlig dag...

Idag är det Tisdag och jag hade tänkt att ta mig en tur ner till Loppisen men tiden räckte inte till..
Jag hade bestämt mig att jag skulle åka ner till Gekås eller
"Ullared"som en del nu kallar det ,,
såg ni gårdagens program?

Ja jag gjorde det och fick mig många goa skratt åt alla dessa galna människor..

Som tur va så var det lugnt denna kväll.
Men tiden går så fort när man går där nere så jag hann inte med allt jag hade tänkt..men jag har ju så nära så jag behöver ju inte känna mig stressad över det..
Sen att gå med kundvagn som drar lite snett är totalt hopplöst för mina höfter ,får så ont..

Köpte mest in sånt man behöver ha i skåpen,och kläder till min tös..
Barn kläder är billigt och eftersom hon växer så det knakar är det skönt att slippa lägga massa pengar på det..


Nu längtar jag till Julmarknaden på Tjolöholm slott..
Jag bara hoppas att vädrets makter är med oss som vanligt så vi slipper regn o rusk..
Jag vill ha gnistrande snö eller i alla fall Frost så man får den där barnsliga Jul känslan i magen..
Och sen som en Tradition vill jag gå på Lisebergs Julmarknad oxå..
Det är fantastiskt vackert när det är Jul,med alla dessa lampor som lyser överallt och tänk om vädret kunde vara som på bilden oj vilken dröm..
Det enda felet är att det är alldeles för mycket folk så man kan inte komma fram o se det man vill..
Jaha så va denna dagen oxå slut,jag fattar inte vart dom tar vägen..
Dom bara rusar iväg och jag känner att jag inte hinner med i svängarna riktigt..
Imorgon skall jag iväg till Falkenberg prata lite om praktik platser ,bla..

Och sen på kvällen skall jag på min fotokurs..
Fråga mig inget om kursen väldigt invecklat och jag känner att jag är väldigt mycket nybörjare..
Det bästa är nog att ta fram instruktions boken och fota på och testa sig fram..men det är roligt att komma ut lite o göra nått annat..
Får mig att tänka på annat än hur jobbig min kropp är..
Nu ska jag kika hos er lite och se vad jag har missat..Sov gott..


9 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Jo men vist tittade jag på Ullaredsprogrammet, fick även jag goa skratt. Men så är det i livet det man tycker andra gör ibland är vansinnigt men för dom livets lilla piff. Kvinnan som med sina döttrar bara handlade rätt av för 11.000:- o skulle in o handla igen tältade o hade jättemysigt, ja jag säger bara, det verkar inte klokt. Men dom var glada o hade säkert sparat till detta som andra kanske sparar till ja vem vet.

För mig är ADVENT den första aningen o allt andas frid, sedan tycker jag lusse är så trevlig då brukar jag vara färdig med kakbak kransar, balkong o känner en väntan som ju advent är.
Vi behöver detta att mysa med när mörkret
sänker sig över vårt land.

Julmarknader som Tjolöholm, Liseberg är ett måste samma saker, men litet måste man ha med hem godis, honung,bröd,viltkorvar, o en del annat. Oh nu fick jag en längtan. Vädret är ju bäst om det nyper litet i näsan, mössa o vantar,o govarma kläder.

Önskar dig en go natts sömn, samt att morgondagen blir DIN

Unknown sa...

Nu har jag tittat på din snigel sedan i somras, och jag håller med dig; den är gullig! Så har jag eg alltid tyckt om dessa små med huset på ryggen men i såna där groteska mängder blir det lite kymigt.Ett år när det inte kommer så många sniglar med snäckor, så kanske jag blir överlycklig igen när en liten en kommer krypande.Så är det nog!
Jag förstår att du tycker det känns mycket på fotokursen för en digitalkamera har så mkt man behöver lära sig. Jag gör som du...kikar i handboken och lär mig lite i taget.
Sov gott du med!Natti.....:-)

Uttan sa...

Har kikat på Tjolöholms slott sidan...Kan tänka mej hur mysig den marknaden är.Liseberg låter också mysigt.Tyvärr ligger det nog lite för långt bort för våran del.
Men det finns ju lite marknader att gå på här om kring också men det är som Du sa mycket folk.
Just nu kl.tre på natten....
Mannen har åkt till jobbet och jag kunde inte sova så jag satte mej vid datorn ett tag.
Ja det tar tid att lära sig kameran man får prova sig fram men jag tror det är bra med kursen att få lite tips e nog inte så tokigt.

Hoppas Du haft en God natts sömn!
Kramar!

Cc sa...

Så fina bilder du visar. Ja men hallå hinner inte med alls. Ibland ligger jag efter att gå in och kolla hos er andra. Vill så mycket just nu, skall snart i väg men måste kolla runt annars blir jag sittandes hela kvällen med det. I dag skall jag hämta barnbarnet på dagis, jippi. Kram

Alfahannen sa...

Trevlig blogg du har!

Jag besökte Gekå's i somras för första gången i mitt liv. Jag och min kvinna tänkte bara "titta in lite"....det blev dock lite mer än så, 5 timmar senare vinglar vi hem i en bil fullproppad med julklappar! Mycket udda upplevelse:)

Men så fungerar det väl, likväl där som IKEA. man åker dit för att köpa lite värmeljus men kommer hem med nytt möblemang...

Jag blir alltid glad när jag hör namnet Tjolöholm. Det låter som tjolahopp, och ett sånt ställe måste ju vara roligt, eller hur?

Lisas torp sa...

Nej, jag missade faktiskt det programmet, men kanske kan man se det på nätet!?

Det låter osm en rätt behaglig dag ändå, och skönt att ha nära till affären och kunna komma och gå lite som man vill.
Apropå kursen så är väl alla kurser lite knöliga i början, innan man riktigt kommit in i ämnet! Men det är säkert jättebra att testa lite själv som du gör...!
Ja, julmarknaderna har redan börjat läser man lite här och där. Vilka fina bilder du visar både från slottet och från Liseberg!
Ha en fortsatt bra dag!
Kram
Lisa

oumberligating sa...

Vilket fint inlägg måste jag säga verkligen!
Vill bara tala om att jag nu dragit igång
www.jernsaxen.blogspot.com igen, det är ett "måste" märker jag!
Onsdag idag, ha en fin fortsatt vecka!
Kram ifrån Peter!

Jenny sa...

Hej Susanne!
Näe, Balders Hage är ju absolut ingen butik du vill åka till;) *Fniss*!

Såg oxå Ullaredsprogrammet, vilka sköna typer de hade hittat, speciellt de två goa damerna från Göteborg,hihi!

Jul på Liseberg är mysigt men alltid så knökat med folk..jag tror vi ska dit nu i november vårt jobb sponsrar med billigare biljetter, matkuponger o sånt:)

Ha en bra dag!

Kram Jenny

Stina sa...

Du är go du.;-) Kram

gästbok och besöksräknare