fredag 20 november 2009

Julmarknad på Tjolöholm...

Ja så var vi då på detta vackra ställe igår..och vi hade sån tur att det regnade inte på hela tiden när vi var där..kanske hjälpte min dans ändå =)
Nja det blev ju ingen snö eller frost men det regna inte och det va så skönt..
och det va inte massa folk heller som flåsa oss i nacken utan vi kun
de strosa i lugn och ro och titta och smaka på allt gott..
Det är synd bara tycker jag att allt är så fasligt dyrt 75;- bara föra att gå där..jag tycker att i det priset kunde man väl få en kopp kaffe o bulle eller korv till barnen ja nånting..

Jag skall investera i en liten smidig kamera som man kan ha med sig alltid,,min är så tung så jag tog lite bilder med mobilen och kvalitén blir ju därefter oxå tyvärr..men här är några bilder..
En sån här fin Jul Bock skulle jag vilja ha..


Här träffar Ida tomten och lägger sin önskelista i hans låda..


Som sagt önskar jag att jag hade en riktig kamera med mig så jag kunde tagit en riktig bild på denna fantastiska gran som dom har varje år,,tänk om man kunde ha en sån..

Mamma o jag sa till varandra"Tänk om bodde så här"
Ja visst om jag hade några som städa och fixade så jag bara kunde göra sånt i slottet som är roligt,,så gärna för mig..
Fast jag vet inte,, jag som är lite mörkrädd =0
vet inte om jag hade fixat att strosa omkring
i alla rum o långa gångar utan att känna lite rysningar,,buuh...
Fast att gå här på dagarna är ok och väldigt vacker inredning i slottet är det..

Nu köpte jag nästan inget på Marknaden,,jag tänkte att jag väntar till Julmarknaden på Liseberg,,det brukar vara samma saker..
Men jag köpte mig faktiskt en ring..
Jag vet inte hur många år sen det va som jag kö
pte en ring till mig själv,,
Varje år står en kille som säljer smycken som han gör av gamla bestick..
Gaffelkonst


Han har så mycket fint jag fastnade för hans hårspännen men jag har väldigt tjockt hår så spännet bara öppnar sig..Så det fick bli en ring..
Just denna text passar mig nu,,men vi pratade och skojade en bra stund och han sa att när jag känner pigg kan jag ju alltid beställa en ny..
Himla trevlig kille..
Gillar att den är gjord av en liten sillgaffel jag som älskar sill..

Så gick gårdagen och vi hade väldigt trevligt..jag hade fika med som vi intog i bilen innan vi åkte hem.
Idag har det varit rätt fint väder solen har ju i alla fall visat sig,,men jag har mest varit inne och tagit hand om min dotter och suttit vid symaskinen en stund,,men det får ni se en annan dag.
Önskar er nu en fortsatt skön kväll



8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken julstämning du!! Med både tome och jättegran och ett riktigt slott dessutom!
Och söööt är hon lilltjejen!

Jättefin ring du köpte - kul när man återanvänder saker!
Ja, dyrt med entréavgift förstås, nåt kunde man väl få för de pengarna tycker man!

Hoppas att du får en skön fredagskväll!
Kramar och tack för goa kommentaren hos mej!
Lisa

Moa sa...

Tack för påsen med ork.. känns redan lite bättre.. *ler*. Men tänk är det så dyrt att gå in på en julmarknad tänkte mig att jag skulle försöka komma ned till Lisebergs julmarknad i år.. En tur i Haga är så roligt också, mycket fint kan man hitta. Din ring var så jättefin, kunde nästan vara min för det är nog så jag känner mig lite för tillfället, har blivit lite för mycket av det goda.. ha en skön och trevlig helg.. nu tassar jag vidare.. Moa

Britt sa...

Kollade in på din länk, vilka läckra smycken han gör!

Kram britt

Louise sa...

Oh det verkar som om ni hade en alldeles underbar dag!! Hoppas du har en lika underbar helg som kommer! Kramar :O)

Unknown sa...

Hej goa Susanne!
TACK för dina jätterara ord på min blogg!(och födelsedagshälsningen förleden dag)Va glad jag blev att höra från just dig att du gillade mitt inlägg och bilderna!Det både värmde mig och styrkte modet på mig!
Kul att ni hade det fint på Tjolöholm, och din mamma var med.Så mysigt!Ja, det är för dyrt bara för att få gå in och kika.Här nere har de också vansinniga priser! Det kostar 120 kr(!!!) att gå på någon av julmarknaderna på Sofiero eller Fredriksdal, och där ingår inte heller nåt i priset.Det är trist, för jag har nog inte lust att gå när det kostar så mycket.
Vilken jättesöt ring du fick tag i, och gjord av sillgaffel. Vilken idé! Gissa om jag skulle vilja ha en sådan????hihi.Skönt att ni hade uppehållsväder iallafall så ni slapp att traska runt i regn även om mycket var inne.
Vilken gigantiskt stor gran. Förstår att du velat haft kameran med, men det är ju en avvägning vad man orkar släpa på när man ska gå runt en hel del.Ser pampigt ut i alla fall och med tomten nedanför, som blir rätt liten i förhållande till den.
Hoppas du får en riktigt skön, glad och mysig helg, och välförtjänt vila och avkoppling nu när de traskat runt en del;-)Allt gott till dig!/Kramar Karin

Blåbärs och smultronstället sa...

Blir jag först...
Vilken fin julmarknad, men jag förstår att det är tråktigt att betala dyra inträden.
Gullig dotter du har.
Ringen var fin och annorlunda. Den var du värd.
Ha en mysig helg!
Kram Susanne

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vad mysigt, jag vill oxå åka till Tjolöholm;)

Vad söt din dotter är!

Den där ringen var ju jättefin:)

Kramis Jenny

Uttan sa...

Trevligt på Slottet.
Visst skulle jag också vilja bo på ett slott men jag är såååå mörkrädd jag också.
Men jag brukar skoja och säga att jag är i flygeln när jag är i vårat kontor och sy rum för det ligger längst bort i huset.

Ringen är jätte fin jag har också en ring som är gjord av en kaffesked i silver som jag tycker mycket om.

Ha en God Natt och en Fin Lördag!
Kramar!

gästbok och besöksräknare