torsdag 5 november 2009

En prickig påse.,& en LP-Skiva

Idag kom jag iväg på rätt dag till Falkenberg..
Vart jag skulle och vad jag skulle göra är lite för tidigt att skriva om nu
men det handlar i alla fall om min framtid som arbetslös/sjukskrivning och praktik plats..
Kanske jag vet mer efter den 12november då jag skall tillbaka till Kliniken i Göteborg..


Så har även denna dagen sprungit iväg..
Jag tog en fika hos en kompis på vägen hem,skulle hämta lite saker som jag köpt av henne..Och titta, jag fick en liten fin påse...

Och i den låg det...

Tack snälla söta rara Emma ,,jag blev jätte glad! Tänk vad sånt värmer..

Ja Tvättstugan ja,,suck...
Det var längesen dom var här så det känns som om den aldrig skall bli klar..jag väntar och längtar..


Tittat runt lite nu på alla fina bloggar och hur mycket alla längtar efter att få Jul pynta och en del har redan börjat..
När jag var liten hade vi en Jul Lp- skiva och när man spelade den då va det Jul..
Men så under åren som gått har den försvunnit och jag och min Bror har letat utan att hitta den varken i lådor eller på nätet..
Så helt plötsligt på min Tisdags loppis så är den bara där...

Och även om man aldrig spelar Lp-Skivor nu för tiden så va jag bara tvungen att köpa den..
Nostalgiskt...Nån mer som hade den?


Ha en fortsatt go kväll..


10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Håller alla tummar för dej och för att allt ska bli till det allra bästa!!!!

Vilka fina saker du fick!
Skivan? Nej, den har jag aldrig sett, och jul för mej är väl snarare Nicke Lill-troll och Grodan Boll etc...!
I min barndom hade vi inte ens TV...men jag är nog mera i din mammas ålder!Ha-ha!
Själv har jag nog skapat nya jultraditioner, eller snarare - alla jular bli lite olika här!
Tack för din goa kommentar hos mej!
Varmgoa kramar
Lisa

Jenny sa...

Hej söta du!
Vilka fina gåvor du fick av din vän! Vad gulligt av henne:)

Den där julskivan har jag aldrig sett faktiskt,vad kul att du hittade den på loppis!

Vilken bra låt som spelas på din blogg!!

Ha det gott Vännen,

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina saker du fick av din vän.vad gulligt av henne.Man blir ju bara så himla glad.Den skivan har jag aldrig sett.Ha en skön torsdag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

Unknown sa...

Hej Susanne!
Förstår att du har lite planer...med ny praktikplats och annat med kanske? Hoppas allt blir till det allra, allra bästa för dig!:-)
Skivan har jag faktiskt inte sett förut, men den ser ju ut som en typisk 70-tals skiva, fniss!Egon...:-))))
Hur gulligt var inte det att du fick en liten söt påse med underbaaara skyltar. Så söta och så gammeldags! Vilken go vän!
Ja, du vi hade en jättehärlig och kul dag ihop; Mona, Gullan, Marina och jag!Så skoj om du nån gång hakar på när vi gör nåt liknande igen!!!Du är jättevälkommen!:-)
Jag kom på precis att jag ju glömt visa det lilla antika strykjärnet jag kom över för en tjuga...Jättesött!...:-) men nu är det inlagt det också.
Nu ska jag vattna blommor, packa, och sedan ta mig ett varmt bad under kandelaberns ljussken, ohhohhh! innan jag lägger mig nån gång i natt, gäsp.Vi åker till Västmanland imorron bitti och är där över helgen! Får ta med mig en kudde för jag lär nog vara trött imorgon om jag inte hunnit sova så mycket.
Trevlig helg helg! Mys och ha det skönt!
/Kram Karin

Uttan sa...

Men så gullig påse med så fint innehåll....så kul godis påse.
Jul med Egon..Nej den minns jag inte.
Kul att hitta något man har längtat efter.
Det kan man kalla fynd.
Så sitter man här mitt i natten.
Kan inte sova...ont,ont.
Men tur jag har Bloggen och alla vänner där.
Så lyssnar jag på Din musik just nu....så vackert.
Så är man orolig för Mannen som är ute på vägarna,det börjar ju bli lite halt på sina ställen.

Men snart ska jag vila en stund..
Hoppas Din natt varit god.
Ha en fin Fredag.
Kramar!

Snor och Glamour sa...

God morgon!

Kikar in här en snabbis innan jag sticker till jobbet.

Måste bara berätta att den skivan hade vi när jag var liten!! Tyvärr lät jag auktionskammaren ta alla skivor när mamma och pappa gick bort! Något jag ångrar nu men just då tänkte jag nog inte klart!

Vilka fina skyltar du fick! Dom var helt i min smak! =) Verkar vara en härlig vän du har där.

Ha nu en härlig dag trots regnet.
Kram Ann-Louise

Cc sa...

Den har jag inte hört, men Fru Holle som skakar ejderdunstäcken (det är då det snöar) Har du hört talas om den? Kram

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas att det gick bra för dig.
Kram Lotta

Louise sa...

Hoppas allt fixar sig för dig!!
Ja julen är minsann en tidpunkt då det är lätt att bli nostalgisk!

Du har något som väntar hos mig...
Ha en skön helg!

Anonym sa...

En liten kommentar MAN SKALL ALDRIG SLUTA att söka efter det man önskar finna, en dag kommer du nog även till regnbågens slut o finner guldkrukan, GRATTIS till det fyndet KUL för ER din bror blev nog även han glad kan jag tänka mig.

Vilken underbar vän, tänk vad sådant värmer o en liten början till tvättstugan, misströsta inte den kommer, o NU är det så mycket tankar som poppar upp runt kring jul. Lycka till framöver Klem fra en tassare

gästbok och besöksräknare