söndag 8 november 2009

Fars Dag!

Idag är det Fars dag..och det är väl just en sån här dag jag tänker på min Far som inte finns mer..
Vi stod varandra väldigt nära jag o min lilla P
appa,, jag och min bror växte upp med honom då min föräldrar skilde sig..
Nej jag är inget olyckligt skilsmässobarn då ,mina föräldrar alltid behöll sin vänskap med varandra.. men det blev ju lite speciellt med Pappa eftersom han fick lite mer av min tid när jag växte upp..
Bilden ovan har jag lånat för den ger sån rofylld känsla ,,för fast att jag inte på nåt vis är en troende person så har väldigt svårt att tänka mig nått annat än att vi alla kommer t
ill en vilsam plats efter detta liv..
Ser min pappa sittandes i båten och meta eller kanske i nån vacker trädgård och spelar Dragspel som han gjorde när han levde..Jag tänker på dig Pappa och vet att du sitter där nånstans och håller ett vakande öga..

Härom dagen då jag var hos min vän Emma så hade hon köpt så fina koppar fast hon hade köpt rosa då det är hennes favorit färg..
Jag ty
cker ju väldigt mycket om grönt..
Så när jag va nere på Gekås häromdagen köpte jag två ..Gröna Muggar..

Gillar dom för dom ser ut som dom är i emalj..


Sist jag var på loppis så hittade jag denna lilla Glas kupa,det var en liten nagg i glaset men det ser man knappt så 10;- va den ju värd ,,har sett att ni några andra som har en sån oxå ;)


Om man tittar extra nog i höger hörna kan man se min lilla tomte mus som jag köpte förra året..
Snart dax att låta den komma fram ur sitt sommar bo..och få en plats på bordet..


Ja så är det Söndag igen veckorna bara rusar iväg..

Jag är bara sjukskriven till den 12 då jag skall tillbaka till Läkaren i Göteborg som gav mig min Diagnos,,Vad som händer sen..Ja det vet jag inte..

Tycker inte att den medicin som jag äter hjälper ett dugg mot värken som just nu sitter i benen som när jag suttit en stund känns som bly.. och efter det att min sambo K Masserade mig härom dagen är dom fulla av stora ömma blåmärken,,suck!

Vad jag ska fylla denna dagen med vet jag inte riktigt men jag tror det blir en stund vid Symaskinen..Försöka göra nått kreativt..
Hoppas att ni nu får en fortsatt skön Söndag...

13 kommentarer:

Stina sa...

Roligt att du har så fina minnen av din pappa.
Fina saker du hittat också. Kram Stina

Lisas torp sa...

Så fint du skriver om din pappa och så fint att du har vackra minnen av honom att minnas!

Fina muggar och söt liten glaskupa, jo, jag har också en sån - den har jag flingsalt i - nära till hands! Vilket fynd du gjorde!

Hoppas att du njuter av din söndag på något sätt!
Kram
Lisa

Wenche sa...

Härligt att du har så fina minnen.Som lärare var det många fler pappor en barn jag skulle vilje diskutera uppförande med.
Min pappa som jag också i dag minns med glädje var så häpnads väckande modern.Han förstå aldrig detta med att måla och göra bilder men han stöttade mig alltid
i alla lägen.

LinnaLi sa...

Fin våg du har! Jag skulle också vilja ha en sådan, men just nu har jag inte någon plats!

Hoppas att du har en fin söndag!

Kram Linda

Annika Christensen sa...

Jag ser honom framför mig sittande i båten.
VAd är det du säger vad har du fått för diagnos?
Är så himla dålig på att följa bloggarna för det har varit så mycket jobb.
Hoppas innerligen att du kan få något som kan hjälpa dig.
Ha det så gott du kan.
Annika

Cc sa...

Även jag har tänkt på min pappa (som jag växte upp med) dock ej biologiska. Vi har besökt kyrkogården och tänt ljus för honom, typ uppvaktat. Japp jag har den lilla kupan, stämmer bra det. Här har jag varit lite kreativ trots att jag inte vill bli riktigt frisk, suck. KRam

LinnaLi sa...

Ja, visst var den fin! Man använde den till att hacka sockertoppar till, tror jag iaf. Inuti så är det hål och sen ska det vara något som man hackar med, men det är borta. Sen så är det en liten låda under där det hackade sockret kom ner. Men jag ska ha den som förvaring. Tror att jag ska måla den, är lite för mörk för min smak, men har inte bestämt mig än =)

Louise sa...

Vad fint du skriver om din pappa...det vittnar nog verkligen om att ni hade en bra relation!
Hoppas du skulle få hjälp den 12!!
Sköt om dig!

Moa sa...

Vilken härlig stämningsfull bild du har med båten och så fina tankar om din pappa.. *ler* det är fina minnen du har. Vilka snygga muggar du köpt.. riktigt fina. Hoppas du får hjälp för det du har.. har antingen missat detta helt. Att ha ont och inte veta vad som hjälper är inte kul.. Kram på dig/Moa

livet på utanäs sa...

Hej där !
Min pappa (och mamma) finns inte heller längre ... det är så tråkigt att de inte får se sina barnbarn växa upp och annat som vi hittat på sedan de dog. Vi var väldigt mycket tillsammans och hade så roligt. Det är inte mycket man kan göra åt det , men jag brukar tänka att när man själv en dag ska över till "andra sidan" så behöver man inte vara rädd, för man har föräldrarna där och svärfar också för den delen ...
Jag kan också känna deras närvaro i det här livet , de brukar åka i min bil :)Jag är inte heller troende på något sätt , det vore kanske lättare ...
Det blev lite djupa tankar där ...
Fina muggar du hittade och glaskupan var söt.
Jag är också en "grön" människa :)

Ha det gott i veckan !
Kram Sussi O

Bodil sa...

Godkväll Susanne.
Så fint du skriver om din pappa. Min pappa finns inte heller i livet längre. Det är 15 år sedan han dog. I lördags skulle han fyllt 99 år. Tycker fortfarande att det känns kusligt att livet har gått så långt att man inte har sina föräldra i livet längre. Det som var en självklarhet för längre sedan. Jag har också fina minnen av min pappa.
Den lilla glaskupan tror jag användes till att ha smör i. Jag tror att de användes vid större kalas när det ställdes fram smör på borden.
Kram Bodil

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vad fint du skriver om din käre pappa som inte är med dig längre..

Söta fynd du visar o vilken bra musiksmak du har vännen! Häromkvällen hade jag din blogg uppe medans jag satt o surfade bara för att njuta av alla härliga låtar:)

Stor kram Jenny

Uttan sa...

Hej!

Ja det är tufft att mista sina föräldrar.
Har tänkt lite extra på min Pappa idag....hans sista tid i livet var tufft för honom och för mej Han hade Parkinson..jobbigt att se när nån man älskar bryts ner till en helt annan person.

Jag hoppas verkligen att Du får en riktig diagnos.....Har Du läst om den sjukdomen jag har?
Jag har slutat med medeciner eftersom de tar inte på mej har samma värk ändå,får blå märken lätt som tex vid massage.
Tycker Du ska kolla lite om EDS..ibland när jag läser dina rader kan jag känna igen mej så mycket i det Du skriver.
Man vet aldrig.
Undrar Du över nått Maila mej gärna!!!

Fina muggar Du köpt...och jag längtar så efter kaffe....har inte druckit på 2 månader nu.

Ha en bra Måndag!
Kramar!

gästbok och besöksräknare