söndag 22 november 2009

Söndag Morgon...



Godmorgon i stugorna..

Vaknade idag och hade tänk pynta med granris ute i trädgården ,,men det är så mörkt regnigt och ett riktigt trist väder så det får bli en inne dag istället..

Igår va vi i alla fall iväg och Bowla och åt en bit mat..Och det var så trevligt..Så jätte roligt det va att Bowla igen..Har inte Bowlat sen jag jobbade på Posten i Göteborg för säkert 15 år sen men så roligt det var..
Men jag känner ju att kraften i händerna inte är vad den vart så efter en timma så vad det lite tungt..men som sagt "Skit kul"
Efter vi va färdig på Mat stället gick vi vidare till ett stort ute ställe här i Falkenberg..
Men oj oj så bortkommen man känner sig ute i krogsvängen idag och framför allt just på detta stället lite ålderdomlig=)
Eftersom jag dricker väldigt lite alkohol så blir man lite stel oxå i såna här sammanhang..
Men vi hade en fantastiskt trevlig kväll..

Just nu har jag inga bilder att visa så ni får njuta av dessa gulliga istället..
Så otroligt mycket skojigt man kan hitta på nätet ...
Nu önskar jag er en fortsatt bra söndag och hoppas att ni har bättre väder än vi..





9 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Susanne!
Tack för din söta hälsning!Det lät skoj att ni var ute och bowlade. Det har jag inte heller gjort på nog ett par-tre år.
Ja, ålderdomlig på krogsvängen är nog rätt vanligt att man kan känna sig i våra åldrar. Det är väldigt många ställen som är för yngre människor.Jag brukar inte hålla till på dessa platser för jag tycker det blir så stökigt.
Jag dricker ingen alkohol heller...i alla fall bara pyttelite isåfall, typ en liten bailey´s eller nåt. Medicinen skall inte kombineras med alkohol står det, så då rättar man sig efter det.Fast ett glas vitt vin till en god maträtt kan jag sakna ibland. Annars är jag ytterst sparsam med alkohol.Jag brukar kunna vara glad och släppa loss ändå, hihi!
Idag har det trista vädret återvänt hit också, och jag kurar ihop mig i soffan bara och tar det lugnt.Precis som kissen.Han vill tvunget ut men kommer in genomvåt och med frusna tassar och efterlämnar vissna löv och våta tassavtryck i varje rum! Med hans långa päls är det svårt att få honom torr, men underpälsen skyddar honom. Bara jag som blir trött på att städa efter honom 15 ggr om dagen typ.
Kanske djupdyker i en bok lite senare och dricker Tefrossas citronmarängpaj-te.Har du smakat det? Det har blivit en favorit för mig.:-)
Hoppas du får en mysig innedag i gråvädret!
Många kramar och goa önskningar för dig!/Karin

Lisas torp sa...

Kul att kvällen blev lyckad! Ibland behöver man lite sån förströelse mitt i grådasket och glömma allt annat en stund!

Ja, idag är det regnigt och ruggigt här också!
Kram
Lisa

Uttan sa...

Roligt att höra att Din kväll blev lyckad.
Ja visst känner man sig bortkommen på krogen man har kommit av sig.
Ja tur man tog tillvara på det vackra vädret i går för i dag är det regn och rusk.
Så fina "blimblim" bilder Du hittat de är så söta tycker jag.
Usch nu är det redan mörkt och klockan är inte tre än.

Ha en bra fortsättning på Söndagen!
Kram!

Marina sa...

Den där snögubben gillar jag mycket. Ha en bra dag!

Majas skafferi sa...

Hej! Vad roligt det är med bowling! Det är det som är grejen nu, om man "går ut"..att man gör något! Kan inte bara stå i en bar eller dyl. längre! Det har man vuxit ifrån..nej, då är jag hellre hemma! Ha det bra!

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med en himla mysig kväll .Här har det ösregnat hela dagen.Ha en skön kväll vännen kramiz Rita-

Bella sa...

Fy, för detta väder, det var ju så skönt igår när solen gästspelade, men det ska bli skönt när alla adventsljusstakar är framtagna, det bli ju trots allt ljusare och mysigare...

Låter som du haft en riktigt trevlig helg, visst är det kul att spela bowling, min farfar hade bowlinghall när jag var lite så lite har jag spelat genom åren , även om det inte blivit mycket de senaste 15 åren...

Ha en skön söndagkväll

Kramar Bella

Cc sa...

Visst var det hemskt väder idag, jag har bara varit en sväng på trappen, maken har fått tagit hunden. Lite sliten då jag hade jobbat extra i lördags med att städa och sedan städade jag som en tok hemma. KRam

Designe sa...

Åh va ni verkar ha haft trevligt! Härligt med snöbild nu, det behövs i den här mörka årstiden! Kram :)

gästbok och besöksräknare