onsdag 18 november 2009

Tillbaka...

Ja nu kände jag att det fick vara slut på min paus..
Det är konstigt det här med Bloggen för den har blivit en del av mig och det har varit skönt men ändå riktigt svårt att inte sätta sig ner och skriva nått..har ändå varit och tassat hos er..


Igår va jag iväg på min Loppis och tittade lite och fann lite små ting..
Jag tror jag har tagit 50 bilder minst på det här hj
ärtat men det har varit så svårt att göra det rättvist för det är mycket finare i verkligheten..
Konstigt att man kan fastna för så mycket olika saker..
Nej jag är nog inte enkel spårig när det gäller saker utan det jag faller för det faller jag för..
Men det blir ju i alla fall inte trist..

Detta blev i alla fall den bästa bilden..

5:- det va väl billigt..

Sen kunde jag inte motstå denna lilla krona,,jag såg den förra gången jag var där oxå men tydligen så va det bara jag som gillade den eftersom den var kvar....oxå den 5:-



Och nu en ny tidning i lådan igen,åh vad jag älskar dessa tidningar man kan ju titta i dom hur många ggr som helst..Så många vackra hem det finns..

Jag satt och bläddrade i tidningen och helt plötsligt fastnade min blick på en bild och jag blev jätte glad "Men där är ju en sån som jag köpte" sa jag högt för mig själv.. Ja jag pratar ofta med mig själv det blir så när man bor så här =)

Titta på denna bild,,från tidningen..

Här är min som jag hitta på min loppis för ett par kronor..Så roligt att se den i en tidning..

Idag är det ett riktigt skit väder , det blåser rejält och det regnar inte uppifrån utan från sidan =/
Detta väder känner jag av i min kropp ,,när jag vaknade i morse kändes det som jag sovit
hopvikt i en låda..
Trodde aldrig jag skulle komma ur sängen..
Då önskar man att man hade en bastu som man kunde sätta sig i en stund..
För att tina upp alla leder..=/

Jag hoppas verkligen att det inte blir sånt här väder imorgon ,för då skall jag åka på Tjolöholms Slotts Julmarknad..

Så nu skall jag gå och dans
a Snö,frost & snö dansen och be till väder gudarna =)
Nu vill jag passa på och tacka alla som trots min lilla paus kikat in och lämnat kommentarer ,,så glad och varm man blir av dom..

Nu massa ha en bra dag tankar och kramar från mig..


Mysigt, snart är det första advent..



9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Skönt att du är tillbaks - då är allt som vanligt igen! hi-hi!

Vilka fina fynd du gjorde och hjärtat är verkligen fint!
Ja, visst är det kul att sitta och njuta av alla vackra hembilder - nästan som här på bloggen faktiskt!

Trist att du ska ha så ont, hoppas det blir bättre under dagen!
Jodå, solen sken så vackert i morse, men sen när jag skulle gå ut, ösregnade det...förstås! Men jag gick ut ändå och det känns rätt skönt!
Hoppas att du får en härlig marknadsdag på slottet!
TACK för alla dina goa kommentarer hos mej!
Kramar
Lisa

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej vännen!
Vad mycket fina fynd du gjort. Jag prenumrerar på Dröhem &trädgård, och den här köpte jag förra året. Den får jag köpa igen:-)
Kul med marknad, vi ska stå med vårt pyssel på söndag. Det ska bli såå kul!
Krya på dig!
Kram Susanne

LinnaLi sa...

HÄrliga bilder =)

Jag har precis sådana burkar som du har "under" hjärtat. Tycker de är jättefina! Kronan var supersöt och kakskyddet är bedårande =)

Ha en trevlig kväll!

Kram Linda

Anonym sa...

Ja så var det att kolla läget ,aha du var åter där ja det är något vist med bloggandet kan jag tro, men man kanske skall ta en liten paus då o då. Klart man saknar dom man brukar tassa inom, men nu var du åter på g. TAG det med ro litet slappande skadar inte.

Som vanligt har du gjort litet fina fynd, o den tidningen har jag inte fått ???? hm, det är så mysigt att bara sitta o kika.

Hoppas du får en goer dag ibland utställare o en tur att hälsa på tomten, kanske en liten rundvandring i slottet tjejen
är ju så stor nu att hon kanske tycker detta är roligt.

Ja nu är det mycket att sätta fingrarna i, kolla ljus stakar baka litet till ADVENT just något att tänka på som en ljusglimt nu i dessa RUGGIGA dagar.

Kram från TYCKMYCKAN kul att finna dig här igen

Vända blad sa...

Hej! Bättre en liten paus än ingen alls...kul att du är tillbaks igen! Vilka fynd du har gjort - jättefina! Tänk att jag skulle köpa den där tidningen idag och så hade de den inte, snopet va? Nåja, det får bli en annan gång. Har inte riktigt tagit till mig att det snart är advent...och jag som redan har mycket att göra, phu. Jag hänger med i väderdansen om det är ok =)
Kram Maria

Snor och Glamour sa...

Vad skönt att ha dig tillbaka igen! Du får inte skrämma oss så... =)

Så härliga fynd du gjort...jag MÅSTE hitta till dina härliga butiker där nere!! Du fyndar ju så himla mycket fint!

Nu är det hög tid att lägga lilla prinsessan om hon skall orka med skolan i morgon.

Kram till resten av kvällen!

(Tack för dom fina orden om Julia i bloggen!)

Cc sa...

Fy vad tråkigt skrev en lång komentar till dig å så gick den inte fram. Det gick ut på att du gjort fina fynd och att jag var glad att du är tillbaka. Kram

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vad skönt att du är tillbaka igen:)

Vilka fina fynd du gjorde, hjärtat är jättefint o kronan oxå!

Ha det gott,

kram o godnatt,
Jenny

Uttan sa...

Åååå..
Hej!
Du har kommit tillbaka...Skönt!

Vilka fantastiska fynd,hjärtat var så fint och vad billigt.
Visst är det roligt att hitta nått i en tidning som man har och vips så har man fått en idé om hur man vill göra.
Vilken fin tidning den måste jag nog köpa får ge mig av till handelsboa i morgon.

Kul med julmarknaden har tittat på deras sida och det verkar ju helmysigt där.
Om Du dansat färdigt så får vi hoppas på bra väder ;o)
Här har det inte blåst idag och vi har faktiskt haft sol mellan regnskurarna.

God Natt Kramar till Dej!

gästbok och besöksräknare