fredag 13 november 2009

Det blir ett lång inlägg,,orkar du läsa.?

Så sitter man då här igen framför datorn och funderar på vad man skall skriva..

Innan jag skriver så brukar jag gå in på alla fina bloggar som jag följer och tittar vad ni haft för er..

Åh så mycket fint ni skriver och visar och en del av er har redan börjat att pynta så juligt både i hemmen och utanför och man bara njuter
!
Tack alla fina bloggare där ute för allt fint n
i visar och delar med er..

Vad skall jag börja med, tänker jag nu då?
Ja bilden som ligger först på bloggen är lite inköp ..
Lite fint tyg som jag köpte när jag va på Ikea i onsdags.

Handdukar som jag tänkte kanske kunde bli nått nu till jul köpte jag på Kupan 45:-, och
Glas burken ja den köpte jag på min Tisdags
Loppis nja det va faktiskt två stycken för 20:- tänkte kanske man kunde ha till blommor eller nått annat gillar dessa stora burkar..
Och ser ni den lilla Tomten ja den fick jag av min mamma när vi var där nu..

Gullig eller hur ?

Och vad hände nu då i Göteborg kanske ni undrar? Orkar ni läsa? Det blir en del..
Ja som ni vet fick jag ju en diagnosen Fibrom
yalgi och ME
I September av den Läkare som jag var hos i torsdags..

Jag har ju haft ont i min kropp i många år och dom sista 2 åren sen den dagen min Naprapat ansåg att det var det som var orsaken på min smärta så har jag kämpat med och emot Läkare för att bli trodd och för att få en riktig Diagnos fastställd..

Jag har har blivit skickad hit och dit främst till kuratorer och psykiatriker då det är så att dom som inte riktigt tror på dessa sjukdomar a
nser att det är en Psykisk åkomma..
Alla dessa Psykofarmaka piller som jag har stoppat i
mig med biverkningar hit och dit har varit som att åka Karusell i full fart utan en chans att hålla i sig..=/
Medicin som ska ta bort ångest och depression har i stället gett mig det..

Prövar nu en medicin som man ger med ofta ganska gott resultat på Fibromyalgi patienter
men på mig har det inte hjälp utan snarare stjälpt..har försökt äta den i 2 omgångar..
Jag har pratat med den läkare som jag har hä
r i Falkenberg just om det att jag ibland har känt mig övermedicinerad och att jag inte alls gillar den medicin som jag nu äter
Cymbalta

Så igår sa denna andra fantastiska Läkare att jag skall sluta äta den ..
På kvällen pratade jag då med min läkare ige
n som tyckte att detta lät bra..
Tyvärr har han semester en vecka så jag kan in
te träffa honom men han kommer att sjukskriva mig tills jag kommit ur denna medicin hur länge vet jag inte men han skall skicka sjukintyg till mig..

Det känns skönt att jag äntligen fått en läkare som tror och lyssnar på mig..
Att jag alltid kommer att få leva med både
Fibro och ME är nått jag har accepterat och kan leva med..
Och jag är säker på att när dessa medicine
r sätts ur min kropp kommer jag må mycket bättre i sinnet och då blir det mycket lättare att också ta tag i saker och orka stå ut med att ha ont ibland och kanske vara lite mer trött än vanligt..
Men jag kanske kan vara lite gladare och vara den Susanne som jag faktiskt är..=)

Oj oj mina vänner ett lång inlägg igen om min sjukdoms .. men det är Mitt liv i Fare
Så nu skall jag avrunda med och visa vad mi
n Svärfar antagligen hittat i uthusen för den är lite smutsig men han tänkte att jag nog vill ha och spara..Omtänksamt!

En Almanacka från 1911 härligt eller hur.. Bara se hur dom stavar !

Ikväll skall vi till dagis för att ha stora Höststädningen inte så kul en Fredag men det skall göras,så det är bara att bita i det sura äpplet och göra det,, vi och några andra Föräldrar..

Till sist en liten fin teckning som min Dotter gjorde till sin Pappa innan vi åkte till Göteborg i Onsdags då hon sakna honom..Med den säger jag ..
Ha en fortsatt skön dag..Och Tack för att ni orkade läsa och för att ni finns..



13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Tyckte jag lät mycket bra att du ska sluta med medicinen.Se vad som händer.Ja min vän då lever vi på hoppet att det är rätt väg denna gången.Ursäkta men ibland får man tyvärr vara som en kanin.Hoppas att du tolkar mej rätt.menar absolut ingenting illa.Läkare är ju bara människor dom oxå.Med fel och brister.Vad ulliga saker du har hittat.ha nu en härlig fredag med massa myyyysss stora kramizen ~~~~~~RITA~~~~~.

Stina sa...

Hoppas att du får må bättre i sinnet snart. Man kan stå ut mer med värken om man bara får veta vad det är för fel. Ta hand om dig gumman. Kram Stina

Lisas torp sa...

Först - vilka fina saker du har hittat, det ser riktigt jul-likt ut hos dej också nu!

DEt verkar ju som om det ändå syns en liten ljusning för dej med en läkare som lyssnar! Men så himla godtyckligt det verkar - än säjer de si, än säjer de så - inte lätt att lita på läkare heller, speciellt om de inte riktigt accepterar att man är sjuk på riktigt!!!

Hoppas nu att allt blir lite bättre för dej när du slipper den trista medicinen!
Vilken vacker gammal kalender!!
Ha nu en skön helg!
Kramar
Lisa

Unknown sa...

Åhhh, va jag blir glad för din skull Susanne!Att den eländiga medicinen sätts ut, som tom försämrade dig.Sen är det ju tråkigt med all smärta och trötthet som du förstås måste handskas med, men det är kanske ändå bättre om man får vara sig själv och känner att det nog kan fungera ändå.
Vilka härliga fynd du gjort!Så snyggt med rödvita handdukar nu till jul och det snygga tyget fr IKEA.Det har jag faktiskt inte sett hos vårt IKEA här. Kanske tillfälligt slut, sånt händer ju.Gamla almanackor o likn är så kul att kika i, språket är så härligt och både bokstäver och bilder är så fina och sirliga.Omtänksamt av din svärfar att spara den åt dig.Bilden du har mitt på sidan, är det smärtpunkterna vid Fibromyalgi? På många av de punkterna har jag ont vissa dagar och brukar undra vad jag pysslat med under natten.När jag var hos läkaren för att checka om F-myalgi hade jag inte så ont, men nu har det blivit värre, men läkaren konstaterade bara att det var inte den diagnosen man i alla fall.Har man ont på alla de punkterna på en gång och alltid eller kan det skifta? Ursäkta att jag frågar men jag undrar så över mitt eget smärttillstånd, ja tillstånd överhuvudtaget, för det har blivit rejält sämre igen.Man blir lite trött på det...ja, du vet ju.Hoppas inte du tar illa upp att jag frågar.
Tack för dina söta kommentarer hos mig. Har inte orkat skriva så mycket själv den sista tiden, men ska ta mig i kragen lite nu vad gäller det.
Ha ett riktigt skönt veckoslut och njut av helgen.Kul att du med gör nya upptäckter med kameran!/Kramar Karin

Jenny sa...

Hej Susanne!
Klart vi orkar läsa dina inlägg:)

Låter bra att du ska sluta med den där medicinen som gjorde det värre, på bilden med punkterna på kroppen, är det där man har ont om man har fibromyalgi? Min pappa och syster är massörer så jag började fundera på om massage är bra mot dina symptom?

Jättefina saker du köpt!

Ha en go helg o ta hand om dig!

Kram Jenny

Birgitta sa...

Hej, Jag är ny besökare hos dig, hittatde hit just nu. Fantastiskt fin blogg du har. Jag lider med dig i din värk. Tycker det låter mycket bra att du får sluta med medicinen. Jag lider själv av värk sedan 20 år tillbaka. Har dock ingen direkt diagnos. Hos mig sitter det mest i ryggen och nacken.

Hoppas du mår bättre snabbt och jag kommer att följa din fina blogg

livet på utanäs sa...

Hej du !

Teckningen, almanackan och det andra var jätte fint !
Hoppas att du kan må bättre om du äter mindre medicin, det där med karusellen lät riktigt läskigt...=(

Ha nu en trevlig helg och hoppas att du kan få må lite bra i alla fall =)

Kram Sussi O

Marina sa...

Ja, man får ju gnälla lite och ibland är det faktiskt itne gnäll, man förklarar hur man har det.
Jag har ofta ont i axlar o nacke, är extremt överrörlig enligt flera läkare och sjukgymnaster. Ofarligt men påfrestande! Har också känt att vissa trott att det sitter mer i huvudet än i kroppen i övrigt men så är det inte.

Kämpa på och hoppas du mår bättre utan den där medicinen. Kram!

Anonym sa...

Mitt Liv i Fare ! Ja nog har du mycket att kämpa med, tror nog att detta var ett bra val, av läkare o du tillsammans. Vi får se vart denna vägen leder,du får trampa varsamt nu när du sakta skall återgå till rätt läge så att säga. ( Man kan ju inte sluta direkt med medicinen utan trappa ner ) HOPPAS INNERLIGT att detta är rätt väg, bättre med dagar som går i botten, o dagar som blir mer ljusblå, men att få känna jag är jag. Kanske man behöver medicin men denna var nog inte för dig, hjälper nog många andra. Tycker du har kämpat en hel del,tror det måste kännas gott att du NU har träffat läkare som LYSSNAR.

Kram fyndtjejen så gott att du kan finna saker som ger dig glädje, o att du finner glädjen att planera fixa o dona, TUMMEN UPP tror att alllllllllt kommer att bli OK (Värken får du nog tyvärr bli kompis med,

men är det inte så att även goda kompisar kan man tröttna på av o till )


Lycka till med alla dina fina tankar framåt, det finnes så mycket kul bakom knuten. Tror alla nästan går med litet advent, jultankar det är en härlig ljustid HA EN GO HELG

Jag tittar inom då o då o följer Din fina BLOGG kul med alla fina foton o allt som du har målat om man blir inspirerad av att sitta här o titta på allt fint TACK

Livsnjutaren sa...

Oj det var en snäll svärfar som sparade på den flott almanackan,så underbart med alla saker från en svunnen tid.

Så flott lilla dottern ritat, ja man kan avläsa mycket i barnens små teckningar om man stannar upp o njuter av dom. Pappan måste blivet jätteglad, Kram till Helgen från Livsnjutaren

Bodil sa...

Åh vad jag önskar att allt blir bättre för dig nu när du slipper medicinen. Jobbigt med alla dessa biverkningar. Jag håller alla tummar och tår för dig och skickar massor av kramar till dig.
Bodil

Blåbärs och smultronstället sa...

Klart vi vill höra hur du mår och hur det går för dig. Hoppas att du kommer att må bättre, Är varma bad, bastu och massage bra för dig tro, så du sliper alla piller...
Kramis Susanne

Maliva`s verden sa...

Hei..takk for hyggelig hilsen inne hos meg..og lykke til i trekningen.. Var faktisk litt pussig sammentreff dette her...Jeg har selv akkurat fått diagnosen Fibromyalgi..etter 20 år i et smertehel...så jeg vet akkurat hva du har vært igjennom....Håper livet blir bedre nå..........det gjør jeg også her jeg venter på min søknad om 50%ufør..glad for hver dag jeg kan jobbe i 50%Klem fra Maliva

gästbok och besöksräknare