torsdag 26 november 2009

Lite om dagen och en Utlottning..

Idag tog jag en tur till Varberg..I det mörka och regniga vädret..
Jag va bara tvungen att åka till denna butik igen som jag var i då i Oktober om ni minns..

Det som va lustig va att hon kom ihåg mig.
"Det är du som har en blogg va eller hur? sa hon

"Ja just det sa jag och tyckte det var roligt
att hon kom ihåg mig,,ja så är det när man babblar på så fort man träffar folk=)
" Vet du vad ;sa hon, 2 dagar efter att du ha
de varit här så kom det en tjej som oxå hade en blogg och sa att hon blivit tipsad på en annan blogg..

Hm, jag undrar om det va min blogg denna okända person varit på ;)
I alla fall, hon har så mycket vackra saker i alla de former och nu otroligt fina julsaker..
Det blir nog en tur till innan
Jul..

När jag ändå va i Varberg passade jag på att gå in på Rusta ,dom har så fina och billiga slingor 39:- jag köpte ett par stycken,,tänkte hänga i tösens rum istället för adventsljusstake..
Varje år knåpar vi ihop ett pepparkakshus och då tycker jag det e så mysigt att länga en slinga runt det så det lyser upp lite grann..


Apropå Pepparkakshus,,har ni varit inne på Milda´s hemsida..Oj så massa fina hus..
Tänk om man kunde gjort ett sånt..



Och nu till min lilla lilla utlottning..Jag köpte denna ängel på
Tullhuset den är ca 10cm.
Och vykortet tyckte jag va så gammaldags och gulligt..


Vill du vinna dessa båda saker så gör vi som vi brukar..
1 lott om du skriver en kommentar
2 lotter om du länkar hit via din blogg..
Eftersom det är en Lucia på kortet så tar vi väl dragningen den
9 december
Lycka till..




75 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vad kul med utlottning, jättefina saker vi kan vinna! Jag är med o länkar från mig:)

Ha det gott,

Kram Jenny

Majas skafferi sa...

Hej! Vad trevligt med en favorit-butik! & Pläden som du köpte på loppis var snygg!
Jag är gärna med i din tävling, länkar!!
Ha en mysig första advent!

Cc sa...

Ja detta förbenade mörker, är så sugen att dona hemma då jag är på jobbet men glädjen försvinner när man kommer hem å det är mörkt. Självklart vill jag vara med i din utlottning jag länkar direkt. KRam

Lisas torp sa...

Oj, va kul att hon kände igen dej och så kul med utlottning! Vilka fina priser du har!
Självklart vill jag vara med och länkar förstås!
Sa du regn IGEN?!!! Ni har verkligen otur där du bor! Här har det varit en del sol i alla fall och uppehåll! Jag får ta och skicka över lite sol till dej, det kan du behöva efter allt regnande!
Ha jättegott!
Kramar
Lisa

Anonym sa...

Klart man tar o testar för en liten vinst skulle pigga upp i mörkret. Vackra saker.

Trevligt med små mysaffärer, o alltid hittar man något litet man tar med hem, o njuter av. Ha en go Helg som blir just 1a ADVENT

gun.mona@hotmail.com

Uttan sa...

Det är roligt att komma in i en butik när de känner igen en.

Fin tävling Klart jag vill vara med!!!!!
Har länkat på Min Blogg!

I dag har vi sett solen...inte dåligt.
Sköt om Dej!
Kram!

Julhuset sa...

Underbar ängel och vilket bra tips på butik, inte så långt till Varberg, länkar också.

Ha en bra dag.

Britt sa...

Va kul att hon kände igen dig, snacka om att man känner sig välkommen! :-)

Jag vill gärna vara med i din utlottning och självklart så länkar jag från min blogg.

Stor kram Britt

Natalie R sa...

Jag är gärna med och tävlar! Ängeln tycker jag var hur söt som helst :-D

Therese sa...

Så härliga vinster, kalrt som korvspad att jag när jag ändå är inne här msåte ge mig själven chans till två lotter, länkar i min blogg i detta inlägg http://lurans.blogg.se/2009/november/juliga-tavlingar-1.html

Kram
Therese - Sockenvägens Söta

Kamomilla sa...

Hej vännen!
klart jag vill vara med! och jag har givetvis länkat på min sida, i vänster kolumn.

Kamomilla

Carita sa...

Men gu vad söt ängel! jag är gärna med.
Länkat här: http://caritatavlar.blogg.se/2009/november/angel.html.

Ha det fint nU! /Carita.

lolla sa...

så söta vinster jag tävlar gärna
länkar i min blogg under kategorin tävlingar
kram lolla

C. Tvillingmamma sa...

Oh vilken fin ängel! Den vill jag klart ha :)

Unknown sa...

Hej Susanne!
Ja, du fick Gullans och min kommentar väl?! Vi tittade in på din blogg och tyckte vi ville skicka dig en liten hälsning. Jag var hos dem hela dagen, sen kunde min man åka med mig hem kl.19 då han slutar i butiken.Han jobbar ju kvar i Höör och pendlar varje dag, men enkel resa med tåget tar 2 tim, så han sparade in en timme i alla fall gm att åka med mig när jag ändå var där.
Så härligt att hitta en sån där liten gullig affär som säljer myspyssaker. Både ängeln och kortet är ju jättesöta, så självklart är jag med i din tävling och länkar förstås.
Nu ska jag iväg och handla lite...en liten slinga jag med och ev en röd gardinkappa till köket om jag hittar nån fin.Det är kul att ändra lite ibland.
Hoppas du får en riktigt härlig och mysig 1:a advent på alla vis.Är det bara uppehåll i vädret så är det så kul med julskyltning!
Sköt om dig, kära vän! /Kram Karin

ANKI sa...

jag är gärna med i din utlottning!!!
((HAR ingen blogg!!!))

anki_karlsson@hotmail.com

Irma sa...

Hej självklart vill jag delta!!! :-) länkar för 2 lotter här:

http://soedermalmskans.blogspot.com/2009/11/sot-angel-912.html

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig affär du verkar ha hittat till.
Tack för dina goa kommentarer angående min *tvångsstädning*. Klart jag vill försöka vinna något av det fina vínsterna.
Trevlig första advent.
Kramar Marie:)

Hannasvirrvarr sa...

Den ängeln var verkligen fin, jag vill vara med i utlottningen och länkar på min blogg :)

Trevlig helg!

Tea Lady sa...

Hej!
Det verkar var en rolig affär att besöka! Vad skoj att du tipsade om din utlottning. Såklart att jag vill vara med. Jag lägger in en länk på direkten.

Ha en riktigt skön helg nu, vännen!

Kram,
Lena

Drömmar och Verklighet sa...

vilken fin ängel på en fin blogg.

/mvh Anna

Marina sa...

Klart jag vill vara med i utlottningen! Ha en härlig adventshelg! Kram!

Alla kan sy sa...

Vilken jättesöt ängel, den håller jag tummarna för att jag vinner!

Anonym sa...

Felice Natale!!Un bacio grosso SAmy

samy77samy@yahoo.it

Anonym sa...

Härlig blogg. Vill jättegärna vara med i ulottningen. Har ingen egen blogg så jag kan tyvärr inte länka. Trevlig advent. mvh Maria G

Lena/isklockan sa...

Vill gärna var med. Jag har länkat på min blogg. Lena/isis

Fröken Tindra sa...

Vilka pepparkakshus! Myys!
Jag är gärna med i din fina tävling! Länkar från min blogg!
Kram!!

ANNIKA sa...

Jag är med och tävlar med 1 lott och hoppas på turen...
gustafsson.57@hotmail.com

Anonym sa...

Vad du hittar gulliga och fina saker!
Deltar gärna i utlottningen.
En skön första advent på Dig!

Wenche sa...

Tack för din genomtrevliga blogg, trots att du har det besvärlig lyckas du förmedla värme och trygghet.
Ha en riktig god jul
Jag fick byta bild, när jag tog upp mina julkulor tyckte jag den blå färgen passade bättre till mina små .

Malin sa...

Oj vilken vacker ängel!
Jag har hjärtan i liknaden:)
Deltar givetvis gärna i utlottningen!:)

jenny sa...

Jag är väldigt gärna med och tävlar om dessa fina saker :)

Ha det bra!

Snor och Glamour sa...

Hej vännen!
Nu äntligen får jag anmält mig till din tävling! Så klart jag vill vara med oss försöka vinna något av dina fina vinster!
Ängeln är väldigt lik en ängel jag har gjort till ett arrangemang här hemma. :)
Vill ju gäran ha två lotter så jag länkar i högerspalten i min blogg...
Ha en härlig lördagkväll!
Kram Ann-Louise

Therese sa...

Vilken underbar ängel och superfint julkort!
Vill absolut vara med och tävla om dessa :)

Vill gärna ha 2 lotter så jag länkar i min blogg!

http://tostberg.blogg.se/tavlingar/2009/november/angel-9-december.html#comment

Må så gott!

Vända blad sa...

Hej! Vill gärna vara med i utlottningen och länkar också så klart!
Så kul att du blev igenkänd =)
Kram Maria

Unknown sa...

hejsan hittade hit till dig och din mysiga blogg, stöter på en utlottning som man inte vill missa :) och jag länkar...
vilken mysig blogg du har.
allt gott till dig/ Catthie

Louise sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om den söta ängeln och jag har förstås länkat till tävlingen!!

Farfars stuga sa...

Den söta ängeln skulle gärna få bo hos mig.
Länkat så klart.
Kram Cia som längtar efter snö.

Anonym sa...

Hej!
Låter som en riktig trevlig affär! ;)
Jag blir gärna med i utlottningen. Ängeln var otroligt fin!
Tar en lott och hoppas på tur.
Nina-Christin

hjem hos linda sa...

Klart jeg vil være med!
Lagt eg til som følger..
Kom gjerne og bli med på give away på bloggen min..
Klæm Linda

Lena sa...

Jag brukar inte delta i tävlingar, men den här ängeln var så fin att jag både norpar en lott och länkar hit ;-)
TACK för tipset om Mildas hemsida med alla pepparkakshusen! Jag har ju fått för mig att jag ska lyckas göra ett fint hus i år (igen!) och här fanns många annorlunda tips.

AdventsKramar!

Anonym sa...

Vill gärna vara med i din mysiga tävling och länkar hos mig. Kram Sofia

Blåbärs och smultronstället sa...

Hallå där!
Klart jag vill vara med i din fina tävling. Länkar också!
Kramis Susanne

Malin sa...

Vill gärna vara med och tävla om dessa fina saker. =D Fin blogg har du också.
Vänliga hälsningar Malin

Sandra sa...

Hej, ville bara säga att du har en mycket trevlig blogg!

Jag är gärna med i utlottningen av ängeln.
/Sandra

Maj-Len sa...

Jag vill också vara med om utlottningen av den fina ängeln.
Adventshälningar från Maj-Len


mlaymark@gmail.com

Anonym sa...

Vilken vacker ängel. Vill väldigt gärna vara med och tävla om den
Hälsar
Lena

lena.idbrant@telia.com

Anonym sa...

wow,thanks for this chance.
hugs

Margareta sa...

Hejsan!
Denna ängel skulle få pryda mitt sovrums fönster om jag vann. Vill vara med och tävla, fastän jag inte har någon egen blogg.

Anonym sa...

Vilken söt ängel! Jag är gärna med och tar en lott; jenny-l@passagen.se.

Hälsningar Jenny

Loa sa...

En sida ful av julmys!

Underbart vacker ängel!

Roligt att hitta nya intressanta bloggar.

Lauras gård sa...

Vilken mysig och stämningsfull blogg du har! Jag är gärna med och tävlar om den underbara ängeln! Jag länkar från min blogg! Kram Stina

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/december/angel.html

info@annakarlsson.se

Unknown sa...

Jag är med! :) ♥
Har länkat här: http://beyondthesurface.blogg.se/2009/november/tavlingar-som-jag-ar-med-i-2.html#comment
Jättemysig blogg. :D

rosida@spray.se

Gabbies sa...

Jag är gärna med. Länkar: http://coolatavlingar.blogg.se/2009/december/angel-och-julkort.html

Hoppas på tur!

Anonym sa...

jag är gärna med i utlottningen!

lenahansson86@hotmail.com

PyretPepsi sa...

Är gärna med och tävlar i din fina blogg.
Har länkat:
http://pyretpepsi.blogspot.com/2009/12/vinn-en-angel-och-ett-vykort-hos-mitt.html

Linda sa...

Vill gärna vara med och tävla om dessa fina priser och har länkat i bloggen för två lotter :)

http://familjengranberg.blogg.se/2009/december/vinn-angel.html

Hoppas på tur:)
Linda

Anonym sa...

Hej! Jag ar garna med och tavlar om dom sota priserna :)
maria.bmast@gmail.com

Cathrin sa...

Jag vill också väldigt gärna vara med i din utlottning! Länkar från mig. Och visst är det en härlig butik!

Ha en fin fredag!
Cathrin

Anonym sa...

Är gärna med och tävlar :)
jessicasthyr@hotmail.com

jessie sa...

Åh så fin! Jag vill gärna vara med och tävla! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/december/vinn-en-angel-och-ett-vykort.html#comment

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Hoppas på tur!
/Jessica

evamar sa...

Vilka söta vinstetr. Har tänkt anmäla mig flera ggr men har väntat tills jag har haft tid att länka!

http://evamar.blogg.se/2009/december/angel-kort-9-december.html

Ulla-Kristiina sa...

Jag vill gärna vara med och länkar i min blogg.

Ulla-Kristiina / kattojenyli blogg

Carola L sa...

Jga är med och tävlar och har lagt in en länk till tävlingen här: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2009/december/vinn-en-angel.html

Maddie sa...

Jag är med! :)
Mail: maaddeh(at)hotmail.com

Lena sa...

Jag vill gärna vara med i din tävling!
Älskar änglar och julen så det skulle passa alldeles utmärkt = )

Länkar även hit från min blogg = )

http://www.nygards.bloggagratis.se

// Lena

Nanna sa...

Jag är gärna med, jättesöt ängel!

nannaeatlive.se

JENNIE sa...

Jag vill gärna vara med! =)

mail : jenniesplace@live.se

Ingrid sa...

Jag vill gärna vara med i tävlingen om de sagolika priserna!
ingridrothoff(at)hotmail(punkt)com

Galtholmen sa...

Självklart vill jag vara med i din utlottning av den vackra ängeln. Kul att hitta nya bloggar... kom hit via I Lilla Kamomillas Villa! Härligt sprudlande blogg - och du, kul att se att du oxå gillar Ernst!!!!
Jag länkar till dig på min blogg http://galtholmen.blogspot.com, och hoppas att du får en fortsatt underbar vecka.
/Ulrika

Anonym sa...

jag är gärna med (:
(nathaliien@hotmail.com)

Anonym sa...

Tycker att ängeln va riktigt fin
och underbar julklapp till som älskar änglar!
kim-isabelle@hotmail.com

Lillianna sa...

Ohh så fin ängel! Jag har tagit 2 lotter!!!
Länkat med bild på min blogg och lagt mig som följare med...
Håller tummen!!!
http://tradgards-tankar.blogspot.com/

/Lillianna

Anonym sa...

Hejsan! Hamnade inne på din sida av en slump o blev sittandes här ett bra tag då jag fann mycket bra att läsa samt många fina bilder att titta på.
Jags vill jättegärna vara med i utlottningen - ängeln (smycket) var ett av de vackraste jag har sett!
Jag kommer att länka inne på min sida! :)

Värme/ Helén.

gästbok och besöksräknare