måndag 30 november 2009

Tänk i morgon är det December..


Så har min första dag tillbaka till praktiken gått..
Det är konstigt men fast jag varit borta ganska länge så kändes det som nån dag bara..

Hur som helst gick det rätt bra,,började kl 9 för det var personal möte och då jag bara jobbar 4 timmar om dagen gick jag hem vid 13 så det gick rätt bra lite trött bara men det får jag leva med..

Ska jobba bara fm nu i början tills jag kommer in i det..

Är det inte helt otroligt att det är 1 December imorgon,,jag kan inte riktigt fatta det..
Snart är det ett år sen jag startade min blogg..

Och egentligen är det väl först nu som den blivit riktigt go o varm som en skön gammal favorit tröja..


Så härligt oxå när nya hittar hit.
Och jag vill tacka alla som redan skrivit och vill vara med i min utlottning..
Helt underbart..Så många som har tittat in här senaste dagarna..

Man blir ju bara så glad..

Den här fick jag i Julklapp förra året av min svärföräldrar ,ja det är ju svärmor Lisbeth som haft den goda smaken..

Jag älskar Mona Svärds bilder så otroligt vackra och att det finns så många saker med hennes motiv på..Tändsticksaskar,servetter mm..

Att det är min favorit fågel gör ju inte saken sämre..
Hoppas att ni har det gott vad ni än gör..

Jag ska sätta mig en stund nu och roa mig åt programmet som handlar om Ullared =)
helt sanslöst !!


12 kommentarer:

Vända blad sa...

Hej vännen! Låter bra att du kommit överens med arbetet =) Ja, tänk att imorgon är det december! Här har det både snöat och regnat idag, vintern känns långt borta konstigt nog.
Ha det gott och tack för att du tittar in till mig!
Kram Maria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad skönt att det bara är 4 timmar om dagen du är på praktiken.

Vilken fin julklapp från Svärmor, domherrar är så vackra med sin röda o svarta färg.

Sitter oxå o tittar på Ullared just nu, passar på att blogga lite i pausen, hihi! Är han inte skön Morgan på lagret?? ;)

Har oxå bloggat i snart ett år,känns som en evighet sen jag gjorde mina första trevande inlägg:)

Ha det gott söta Susanne,
Stor kram Jenny

Unknown sa...

Hej Susanne
här mår man gott när man kikar in "följer bloggen" tänk vad tiden går snabbt nu börjar en mysig månad med massa trevliga pyssel att göra.
ha en trevlig kväll
kram/Catthie

Anonym sa...

Kan förstå att du tycker detta programmet är kul, helt galna. Jag har inte sett så mycket men lyckades vara nere i ULLARED en lördag tanken var just GKs du milde vilka köer, klart man måste härda ut när man nu var där. Men min tanke var är jag idiot eller, stod så snällt för att komma in till detta PARADIS, nej nej men som DU förstår in kom jag o även ut, kanske litet i kassen, fynd o bra att ha grejor.

Klart det blev något som jag nu sitter o glädjer mig åt, en underbar lykta som nu ger mig ett gott sken o massa tankar på just denna turen till GKs.

Men man kan undra, var det inte KRIS i Svedala. Ser mig om o finner bara en massa glada människor som köar äter skrattar o knör, så det blev en fin dag även om jag kände mig som en idiot, i kön.

Så gott att första dagen är averkad o allt blev just aha nu är jag här igen, gott med bara förmiddagar såhär i början.
Lycka till

Lisas torp sa...

Jo, jag håller verkligen med - Mona Svärd är en jätteduktig konstnär!!!
Så fin brickan var som du fick!

Grattis till första jobbdagen på ett tag! Skönt att det gick hyfsat!

Kram
Lisa

Uttan sa...

Ja nu går det undan och jag har inte börjat handla julklappar än.
Men i dag har jag äntligen gjort saffrans bullar i alla fall.

Skönt att höra att det gick bra för Dej på praktiken.
Håller med Dej Mona Svärds bilder är fantastiska.
Tittade lite på Ullared mellan jag kollade på Simon och Tomas,
Båda programmen är....ja vad ska man säga.
Jag vet inte men tittar gör man ändå.

Önskar Dej en God Natt
och
En bra Dag i morgon!
Kram!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hoppas allt går bra för dig med jobbet. Jag får inte börja jobba förrän i januari någon gång. På fredag ska jag till läkaren och få lite besked efter röntgen och så vidare. Jobbig väntan...
Många fina inlägg jag nu läst igenom. Har anmält mig till tävlingen också.
Kramis Susanne

Annika Christensen sa...

Ja imorgon är det 1 dec och jag förstår inte att tiden kan gå så fort.
Jag föstår att du gillar hundar och hoppas verkligen du den praktikplatsen på hunddagis.
Ohh vad bra du skall må.
Tack för din hälsning
annika

Therese sa...

Hi, hi nog roar Ullared alltid. Och jag liksom du gilalr domherrar skarpt, men all snö har gömt min kärve, så jag måste nog hjälpa småfåglarna på traven och gräca fram den så här i juletid :-) Önskar dig en fin första decembervecka! Kram Therese - Sockenvägens Söta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Tack för dina gulliga hälsningar...dom värmer gott.
så underbart mysigt ni gör i era hem & stugor.

Min jul får bli lite hipp som happ i år..hihihihi..men det gör inget för jag bara NJUUUUUTER !!!!

Kramizzzar i massor!

Nilla

LinnaLi sa...

HÄrligt att det gick bra! Ta det lugnt!

Jag har varit och vaccinerat mig idag. FÅr se om det blir några biverkningar...

Kramar!

Linda

Louise sa...

Vilken superhärlig gris Susanne! den ser på nåt sätt en aning uppkäftig ut :O)
Decemberkram

gästbok och besöksräknare